meandmyrestlesssoul.blogg.se

På väg hem

Kategori: resa

Det blev ett sista stopp på puben innan jag åkte hem. Åkte till The Harp vid Trafalgar Square som jag va på min första vecka jag flyttade till London och sen inte kommit till fler ggr. Satt bara där en liten stund med en tidning och min cider men det va verkligen avslappnat. Nån satt o läste en bok några småpratade o några gapflabbade mest hela tiden. Mysigt! När jag gick insåg jag att det va mest medelålders herrar/gubbar där. Nu sitter jag på bussen till Stansted o ser fram emot att få äta nåt innan jag flyger hem. Åt en soppa till lunch. Det är gott men man blir inte så mätt på det.

En morgon promenad som heter duga

Om jag hade ömma fötter i går kväll är det inte direkt bättre nu.
Linte innan 9 böroande jag min promenad. Då gick jag till The Hills Garden and Pergola. Fär strax hittade jag inte in i parken och sen när jag väl hittade Pergola tyckte jag att det verkade vara lite överskattat...tills jag insåg att den fortsatte längre o längre bort. Försökta ta lite bilder innan jag strosade vidare.
Sen gick jag igenom Hampsted Heath. En så härlig park som jag ofta besökte när jag bodde här. Gick sedan förbi Highgate Cemetery. Mitt mål va Parkland walk. O som ni förstår sa mina fötter är du dum eller? Gå 3km till när det redan gjorde så ont. Men skam den som ger sig. Jag gick igenom hela parken o tog tåget till Tottenham Court Road. Där gick jag in för att se om Mike jobbade. Vi umgicks mycket när jag bodde i London men har inte pratat så mycket på sista tiden. Hittade honom inte. Gick ist in på Primark o köpte en tröja jag glömde igår. Sedan fortsatte jag ner till Oxford Circus innan jag vek av till The Attendant där jag nu sitter o äter lunch. Det är en gammal allmän toalett som de har gjort om till ett litet café. Mysigt. Nu funderar jag på vad jag ska hitta på den sista timmen innan jag får ta bussen till flygplatsen.

Ömma fötter

Kategori: resa

Oj va aj mina fötter gör nu.
Började dagen med frulle på tuben innan 2 timmars shopping på Primark. Det är roligt att det va samma dam som stod i provrummet som alltid.
Efter det va jag inte så sugen på att shoppa längre så åkte o lämnade påsen på vandrarhemmet o började traska ist. Från Oxford Circus genom Carnaby Street och Soho där jag köpte te o vidare till Neals Yard o Covent Garden. Sen gick jag till Cafe in the crypt där jag åt soppa till lunch. Efter det åkte jag till The Walkie Talkie där jag hade bokat en biljett för att åka upp till deras sky garden på 35:e våningen. Underbar utsikt, häftig trädgård o soligt väder.
Sedan gick jag över Tower Bridge till the Shard där jag åkte upp till 32:a våningen o drack ett glas vin.
Efter det gick jag bort till Westminster längst med temsen o tog fina kort. Då va jag ganska frusen så jag åkte tillbaka till vandrarhemmet o bytte om. Sen ville jag gå på min lilla pubrunda som inte blev så lång. Jag åt burgare på O'Neillies men där va det ganska lite folk så gick o satte mig i baren på Waxy O'connors istället. Kollade på fotbollsmatchen som spelades o pratade lite med bartendern. Sen kom en kille o började prata med mig o han va väl trevlig men till slut va han bara jobbig så jag fick gå. Synd för jag hade trevligt där. Åkte till Winter Wonderland där jag strosade runt lite och sedan Oxford Street och Regents Street för att få lite fina bilder. Till slut satte jag mig o väntade på en buss. Kunde inte gå en meter extra. Nu är fötterna ömma o har blåsor. Jag hoppas det känns bättre i morgon annars får jag köpa massa plåster eller kanske köpa nya skor.

Shopping

Kategori: resa

Jag har nu ingen aning om vad kl är. Jag tror dock den är lite efter 7. Jag har 3 olika tider på min mobil.
Jag har sovit lite dåligt inatt. Det har blåst som attan utanför så planen ändrades igen. Det blir shopping idag på morgonen o så hoppas jag på mindre blåst o regn i morgon.
Jag blir ännu mer förvirrad över nedräkningen på primark så hemsida. De öppnar kl 8. Är kl bara efter 6 då? Skitsnygg samma. Jag är hungrig så nu ska jag ut på frukostjakt!

Framme

Kategori: resa

Jag va lite nervös för att tillbringa kvällen med Nikki för vi är egentligen ganska olika men det gick över förväntan. Vi gick till en ganska posh bar (där jag 2013 stormade in med ett hot pink linne bland Nikkis kostymnissars aw) för att äta o dricka men det va mest fisk på menyn så det blev en flaska vin o pommes som vi delade på. Sedan gick vi till en pub o jag fick en pint Aspall o Nikki drack en öl. Samtalen flöt på o det kändes som om jag aldrig hade lämnat London.

Tog tunnelbanan tillbaka till Palmers Lodge, vandrarhemmet jag brukar bo på i London och blir uppgraderad. Fint ska det va :)

Back "home"

Kategori: resa

Då sitter jag på Gatwick express in till Victoria Station där jag ska träffa Nikki nu.
Känns så konstigt att idag på morgonen gick jag till jobbet som vanligt och ikväll kommer jag att sitta på en pub i London.
Hela dagen har jag haft huvudvärk. Det är bättre nu men hoppas det är helt bra i morgon.
Flyget gick bra och fast det blev lite sent hann jag med tåget på direkten för det va oxå några minuter sent.
Nu ser jag fram emot mat o dryck o att träffa Nikki.

Väderlek och biljett

Kategori: resa

Idag kom jag äntligen ihåg att kolla vädret för mina 2 dagar i London. Ser helt ok ut men får nog kasta om mina planer lite. Hade tänkt gå o shoppa första morgonen och gå i parker andra morgonen. Men eftersom vädret säger sol dag 1 så får shoppingen komma dag 2. Det är ju roligare att vara ute om solen skiner plus att bilderna blir bättre.

Jag bokade även biljett till Sky Garden uppe i Walkie Talkien. Det är gratis men man måste ändå ha en biljett för det är ett begränsat antal människor som får gå upp varje timme. Den ända biljetten som fanns kvar va på tisdag kl 13.15. Så då ska jag upp och titta på trädgården och utsikten och hoppas att väderleksrapporten stämmer så att dte är sol.
Nu ska jag jobba i helgen o på måndag efter jobbet åker jag. Väskan är redan packad :)

Snart semester

Kategori: resa

Nu är dett mindre än 2 veckor kvar till jag ska till London.
Jag bokade resan för att komma iväg o bara ta det lugnt men började direkt att googla på olika platser o vips så hade det blivit jättemycket att se/göra.

Men avkopling för mig är ju att promenera, upptäcka och fotografera :)