meandmyrestlesssoul.blogg.se

Sintra

Kategori: resa

Idag hade jag tänkt att ta tåget till Sintra och strosa runt bland slotten och palatsen. 
Men 8.50 besūtämde jag mig för att följa med på den guidade turen som skulle åka kl 9. 
Det va 2 tjejer från Kanada, en tjej från Kalifornien, en polsk tjej som studerade i Australien och ett par där tjejen va från Schweiz o killen från Brasilien men jobbade i Tyskland. 
Vi började att gå igenom trädgården på Quinta da Regaleira. Den va stor o hade massa tunnlar och grottor. Men jag hade hunnit med att se dubbelt så mycket som vi gjorde på den tiden vi va där. Fick hela tiden vänta in alla. 
Men det va fint. 
 
Sen åkte vi till en by där vi åt lunch. För 15€ fick vi soppa, huvudrätt, desert, en kanna med vin, kaffe och en shot. Vi satt nog där i ca 2 timmar. 
Sen åkte vi ner till stranden som va så blåsig att ingen ville stanna där. 
Vi åkte upp till Santuário da Peninha där man såg jättelångt.
 
Det blåste rejält och molnen flög snabbt förbi. Sedan åkte vi till den västligaste platsen i Europa. 
 
Efter det åkte vi tillbaka för att ha tid att stanna på en strand. Men efter typ 10 min va vi tvungna att åka igen. 
 
Anledningen till att jag åkte med på turen va för att jag ville åka till stranden. Men det blev det ju inget med. Anledningen till att jag ville åka till Sintra va för att jag ville se det färgglada Pena Palace vilket jag inte gick se. Så turen gav mig inte det jag ville. Skulle ha åkt själv ist. Nu står Sintra fortfarande med på min to do lista. Får se om jag har tid att åka sit på måndag morgon innan jag flyger vidare eller om jag bara ska spara det till en annan gång. Däremot hade vi en trevlig dag ihop. 
 
När vi kom tillbaka gick alla o åt middag tillsammans iman vi splittrade på oss. 
Jag gick tillbaka till vandrarhemmet där det va cocktail kväll, köpte en mojito och gick igenom lite bilder. 
Sen började jag prata med en tjej från Österrike och sedan kom även dagens reskamrater tillbaka så jag minglade med dom. När alla gick ut gick jag o la mig. 
Skönt att inte gå o lägga sig så sent tänkte jag o ser att kl snart är 2 :P
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: