meandmyrestlesssoul.blogg.se

Sista dagen på azorerna

Kategori: resa

Idag är sista dagen på Azorerna. 
Jag har hunnit med det mesta av det ja ville se o göra s Sista dagen har varit en bonus. 
Tyvärr va vädret inte så bra idag. 
Började dagen på en annanasodling. Va där när de öppnade gick mer eller mindre in med personalen. Efter typ 10 min började bussgods storma stället. Det smet ja snabbt ut. 
Sen åkte jag upp till Sete Cidades igen i hopp om bättre väder men pga regn nere i stan inte riktigt hoppades på det. 
Vädret var tom sämre än sist så körde till en liten by med varma källor. Där gick på en liten hiketrails till ett vattenfall. Precis som igår va jag inte jättetaggad med det va en häftig slinga o vattenfallet snyggt.
 
Ångrade lite att jag inte hade tagit med mig badkläder. 
Åkte sen upp i bergen, o regnet, till ett ställe som hette lambada. Så häftig plats omringad av höga gröna berg.
 
Efter ett körde jag till ett "utespa" som jag körde förbi när det hdetagitmedmig stängt i tisdags. 
Badade först vid ett vattenfall med där va det kallt. 
Gick sedan o satte mig i den varma poolen. 
 
Efter det körde jag över bergen till andra sidan där jag nu sitter på en pir med en pool längst ut. 
Men nu är det dags att åka lämna tillbaka bilen på flygplatsen. 
Ikväll Ska jag unna mig en god middag och 1 glas vin. Har inte ätit ett riktigt mål sen lunch igår. Bara snacks i bilen. Nackdelen med att resa ensam: Sitta själv på en restaurang. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: