meandmyrestlesssoul.blogg.se

Renovering av lägenheten

Kategori:

1 september flyttade jag ur min lght så att grannen under kunde flytta upp så att hans lght kunde renoveras åt mig. Ca 2 månader skulle det ta. Alltså till 1 november typ. Jag har haft siktet på att få flytta in till 1 december.
Väl hemma från USA tänkte jag gå över o se hur långt de har kommit men har inte hunnit än.
Igår pratade jag med grannen som tog över min lght och han sa att de precis hade börjat tömma lägenheten.
Så jag får nog inte hoppas alltför mycket på en flytt innan 1 december.

Hemfärden

Kategori:

I tisdags morgon gick vi först och åt frukost från Starbucks i solen på Broadway. Kan det bli mer amerikanskt?
Efter det packade vi klart våra väskor och checkade ut. Sen gick vi ner till Flatiron Building, gjorde lite sista minuten shopping och åt lunch innan vi blev upphämtade och körda till flygplatsen.

Sen va det bara att vänta på flyget (ca 3 timmar) som bara tog 6 timmar till London där vi fick vänta 2 timmar innan vi flög 1.35 timmar hem. Dock va vi tidiga så vi fick sitta på Landvetter lite mer än 1 timme innan Sara kom o hämtade oss.
Höll mig vaken till kvällen o lyckades sova mina 8 timmar. Efter jobbet va jag helt slut men somade först efter 23. Innan kl 1 vaknade jag o kunde inte somna om. Tittade på ett avsnitt av Orange is the new black och försökte somna igen men icke. Så det blev ett avsnitt till och sen gav jag upp o tillät mig själv att ligga vaken och tänka på båda det ena och det andra.
Och jag tror att jag lyckades för jag vaknade när klockan ringde.
I helgen är jag ledig så då blir det att tvätta, städa och ta igen sig efter semestern.

Sista dagen i USA

Kategori:

Idag har varit sista dagen i USA. Vi har hunnit med en hel del.
Vi började med shopping på Century 21. Vi fick dock inte köpa för mycket pga plats o vikt brist ;)
Sedan tittade vi på 9/11 memorial.

Sedan gick vi till Brooklyn Bridge.

På Brooklynsidan köpte vi glass. Sen tog vi båten upp till 34th gatan.

Efter att ha lämnat det vi köpt på hotellrummet köpte vi en sen lunch som vi tog med till Central park och njöt av dagens sista sol.

Sen vilade vi på rummet innan vi gick till The View som är en bar/restaurang som snurrar 1 varv på ca 1 timme.
Det va lagom för en drink. Mer ville vi inte dricka för det va inte billigt.
Sen kollade vi upp en swing restaurang/ klubb som en kille tipsade om igår på tåget. Men det kostade att gå in o vi ville helst bara köpa med mat o sitta på rummet o titta på tv. Så vi köpte pizza o chips o va hemma vid 23.
I morgon ska vi packa om våra väskor o hoppas på att allt får plats innan de hämtar oss för att åka till flygplatsen lite innan 15.

Tillbaka i NYC

Kategori:

Idag körde vi från vårt boende till Stamford där vi lämnade tillbaka bilen.
Ju närmre NYC vi kom desto soligare blev det :)
Vi behövde inte lämna tillbaka bilen föräns i morgon kl 10 men eftersom Mia gärna ville gå på ett möte i Hillsong i NY o vi låg bra till med tiden så lämnade vi den tidigare.
Sen tog vi tåget tillbaka till NY där vi stannade på FIKA och åt en kanelbulle på kanelbullens dag.  fter vi hade fikat checkade vi in på vårt hotell o sen gick vi till Hillsong.
Efter mötet gick vi till Ellen Stardust. En diner med sjungande servitriser vi försökte äta på på Mias 30 årsdag. Då va det för lång kö. Idag va det oxå kö men det gick fort så vi kom in. Och det va verkligen sjungande servitriser/seevitörer. De tog tom upp beställningar medans de sjöng. All möjlig musik, mest från musikaler. Verkligen något att rekommendera till dom som ska till NYC.

DC o Philly

Kategori:

Idag började vi dagen med att äta brunch i DC med Javier som Mia har haft kontakt med sen vi bodde där för 10 år sen.
Sen gjorde vi ett snabbt stopp på the national mall.

Brr så kallt det va. Vi körde vidare till Philadelphia ist. Där va det ännu kallare o blåsigare o de hade just stängt ingången till the Liberty Bell så vi tittade på den utifrån o tog kort på Independence Hall o gick tillbaka till bilen.

Sen körde vi förbi Rockystatyn på väg till Fairmount park där jag hade för mig att det fanns ett Olive Garden o visst hittade vi det:)Beställde 3 små rätter som va jättegod. Och det bästa är att man alltid får god sallad o det bästa vitlöksbrödet innan man får sin mat.
Mätta tog vi en sväng på target innan vi körde ur Philadelphia i sökandet efter ett boende på vägen.
Vi körde helt fel på ett ställe men till slut blev det rätt ändå för vi va redan på fel väg utan att vi visste det från början.
Hittade ett hotell som vi hade kupong på o behövde inte äns betala de $10 extra för att det är helg.
Imorgon ska vi lämna tillbaka bilen så innan vi åker måste vi packa våra väskor på bästa sätt för att lätt få med dem på tåget tillbaka till NYC.

Shoppingdag

Kategori:

Denna dagen försvann snabbt.
Efter frukost körde vi till Potomac Mills som är en stor outlet vi brukade åka till ibland när vi bodde här.
Regnet öste ner så det va bra shoppingväder. Efter 6 timmar hade vi bara gått igenom hälften av alla butiker. Med lite tidsbrist sprang vi igenom den andra halvan på ca 1 timme. Mia hittade allt hon behövde. Min lista är fortfarande lika lång som innan :(  Men köpte lite annat smått o gott.
Sen lagade jag och Ellen middag.
Kyckling i ugn, majs sufflé o sallad.
Sen satt vi o George o pratade innan Ellen visde mig alla rum hon har gjort om o alla idéer hon har till de övriga rummen.
Det är roligt att va tillbaka o jag hoppas att det inte dröjer allt för länge till nästa gång jag kommer hit igen.

Äntligen i DC

Kategori:

Igår vaknade vi till regn och dimma än en gång. När vi körde in i Shenandoah National Park sa de till oss att vi inte skulle se så mycket men vi hade ju inte direkt tid att komma tillbaka nån annan dag så vi körde igenom den 3 timmmar långa Skyline Drive.
Och visst va det dålig sikt.
Men det va ändå mysigt och nästan lite spöklikt på vissa ställen. De smala krokiga vägarna med lövträd i skiftande färger som hänger ner på båda sidorna. Och så kör man in i en vägg av dimma.
Väl ute på motorvägen gasade vi till McLean där vi faktiskt hör hemma o inte i DC som man oftast säger. Först blev det ett stopp på Tysons Corner som är vår gamla shopping mall och sen körde vi till Mias gamla familj. De bor i ett jättestort hus!
När de skulle ut på middag här åkte jag till Ballston för att träffa Ellen o George. Det va jättekul att träffa dom o vi åt på en fransk restaurang. Godaste maten hittills men det kostade ju därefter oxå. Men George bjöd så jag va nöjd. Srek med vitlökspotatismos och tryffelsufflé.
Sen åkte jag tillbaka till Mias familj där vi åt efterrätt och tittade på en fotbollsmatch i deras biorum.