meandmyrestlesssoul.blogg.se

Parc Güell

Kategori: resa

Som skrivet va jag så trött i går kväll. Efter en dusch o lite Netflix så somnade jag innan 22 tror jag. Har vaknat flera gånger i natt oxå men sovit bättre.
6.30 idag tog jag metron mot parc güell.
Hade läst att det skulle va gratis innan de öppnade kl 8 men ingen kunde bekräfta det. Efter att ha gått upp för en lång trappa fick jag det bekräftat att jag hade läst rätt. Skyndade mig att ta lite bilder på de kända platserna innan turisterna flödade till. Det fyllde på snabbt. 

Här tog en så kallad "istahusband" kort på mig. En sån som följer med sin influenserfru och tar massa bilder på henne. Jag blev sjukt nöjd. 




Efter att ha strosat runt i den delen som är gratis tog jag tunnelbanan tillbaka till vandrarhemmet för att äta frukost. Dålig aptit idag dock. Men lite kaffe o melon smakade gott. Kan va så att en fralla hamnade i väskan till ett senare tillfälle. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: