meandmyrestlesssoul.blogg.se

Hemma igen

Kategori: resa

Då va denna resan slut.
\nJag är helt slut och fötter och ben säger att de aldrig vill gå igen men jag är så nöjd!
\nBara att få komma iväg efter så lång tid. Att få unna sig en resa som avslutning på sjukskrivningen.
\nJag känner mig väldigt tacksam.

\n

Jag checkade ut och tog flygbussen vid 8 idag på morgonen. Haltade mig igenom säkerhetskontrollen och köpte mig frukost.
\nIst för mackan jag pekat på, enligt skylten, fick jag en med pesto på. I vanliga fall skulle jag bara petat bort det eller ätit det jag kunnat. Men nu blev jag sur för jag va riktigr hungrig.
\nFörklarade detta för personalen och att jag va allergisk mot nötter. Ingen fattade nåt. Vadå nötter? Det är bara pesto på den här mackan. Men en snäll man i kön hjälpte mig att översätta och snart va hela personalstyrkan och köande resenärer inblandade. Efter mycket om o men kom det fram att de inte hade den mackan jag önskade, att skylten stod fel.
\nJag fick i a f en ny macka med skinka o tomater. Då smakade den lite extra gott. 

Sen gick det smidigt med boarding och flygresa. Väldigt blåsigt dock så en turbulent landning. 

\nVäl på flygplatsen halvsprang/haltade jag ut för att hinna med flygbussen.
\nTycker det är lite jobbigt varje gång man kommer ut i ankomsthallen och alla står och stirrar på en. Samtidigt som man tittar lite efter om det är nån man känner. Gissa då om jag blev överraskad när jag läste mitt namn på skylten längst fram. Det va en vänlig man som överraskade mig med skjuts hem. Kändes bra att slippa flygbussen och tåget. 
\n

Som de säger:

Borta bra, men hemma bäst! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här: