meandmyrestlesssoul.blogg.se

Mål 2020/2021

Kategori: Allmänt

Hur klarade jag målen för 2020??
 
-Till våren vill jag renovera köket och hallen
Klart (förutom lite småfix)
 
-Rensa förrådet!
Halvklart. Gjorde en rejäl rensning i mellandagarna men har några lådor kvar att rensa.
 
-Leva mer minemalistiskt! Rensa bort, sälja och köpa mindre.  
Jag har rensat mycket, sålt och handlat en hel del second hand. Men jag gick ganska så bananas på black friday rean och melandagsrean. 
 
-Läsa mer! 
Har nog varken läst mer eller mindre.
 
-Va ute i naturen mer!
Detta har varit ett fantastiskt år för mig för jag har varit ute i naturen mer än någonsin och upptäckt så många nya fina platser. Sov tom 1 natt ute själv vid en sjö i min hängmatta. 
 
-Bli bättre på fotografering! Gå nån kurs? Uppdatera min utrustning?
Har inte gått nån kurs eller köpt någon ny utrustning men har fotot mer än någonsin.
Hela våren va jag så kreativ och hade den ena idén efter den andra. 
Jag har däremot lärt mig lite tips och trix när det gäller redigering.
 
-Vara mer social! Umgås med befintliga vänner och komma ut och träffa nya.
Detta va svårt detta år. Har spenderat ännu mer tid ensam och det får va ok.
Jag mår bra av det. Har även umgåtts en hel del med grannen.
 
-Bli bättre på att bocka av det jag har på mina to do listor! Kanske vecko/månadsmål?
Började året bra med att skriva ner lite saker jag behövde göra varje vecka men sen blev to do listan för lång. Och även om det är roligare att hitta på nya saker än att ta tag i nåt på min to do lista så har jag bockat av en hel del.
 
 
Resa:
Mars : USA med mamma
Vår i London och/eller Paris
Juni: Resa nånstan på min 35 årsdag 
Oktober: Ledigvecka. Oktoberfes i Tyskland kanske?
December: Jul i London, Julmarknad i Tyskland?
Som alla förstår blev det inga resor utanför Sveriges gränser.
Har blivit några besök hemma i Jönköping, Oslo med Mia för att hälsa på Emelie, Dalarna och Skåne med Mia och Sara, Tiveden och Askersund med grannen, Bohuslän när Tysk-Markus kom o hälsade på.
 
 
Mål för 2021
 
JAG
Största fokuset för 2021 är JAG.
Jag vill fokusera på min mentala hälsa.
Hur kan jag ta kontroll över mina tankar och mitt välmående?
Prova på mental träning, meditation.
Jag vill gallra och rensa bort sånt jag inte mår bra av.
Fokusera mer på sånt som jag mår bra av. 
Hörde en top 10 lista i en pod om vad som gör dig lyckligare. Jag ska fokusera på några av de 10 punkterna:
-Få ordentligt med sömn
-Drick mer vattern
-Skriva dagbok, tacksamhetsdagbok
-Gå ut i naturen
-Motionera mera
-Va positiv
Ganska självklara saker som man vet om men kanske inte alltid fokuserar på.
 
 Fotokurs. Lära mig fota mauellt.
-Jag har en onlinekurs som jag ska försöka gå.
-Läsa på och lära mig hur man fotar manuellt. Idag fotar jag halvautomatiskt.
 
Ny kamerautrustning
Jag har länge velat köpa ett nytt objektiv men vet inte vad!?
Dags att göra lite mer research och slå till.
 
Läsa mer
Jag tänker 1 bok i månaden. Sen vet jag att i sommar kommer jag läsa mer än nu. Men alltså 12 böcker i år.
 
Sova ute
Jag och Mia har bestämt att vi ska sova ute minst 1 natt varje månad (april-september)
 
Jobb
Vad finns det för möjligheter på Volvo? Dags att börja titta på lite nya tjänser då min nacke/axlar/rygg inte tycker om truckföraryrket längre
 
Glasa in balkong till våren
 
Titta på hus
Målet är att köpa ett hus/torp/stuga inom en snar framtid. Så det är hög tid att börja gå på visningar för att se vad det är man vill och inte ha.
 
Odlingslotten
Nu har jag och Helen en odlingslott ihop i dagsläget. Jag hoppas ju givetvis på en egen till våren. 
Men i vilket fall som ska jag spendera mycket tid där och lära mig hur man odlar grönsaker och sommarblommor på bästa sätt.
 
 Resor kan man ju fortfarande inte planera men med en ny bil i januari får det bli en hel del roadtrips!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: