meandmyrestlesssoul.blogg.se

Lång promenad och underbara kaktusar

Kategori: Allmänt

Efter att ha vilat fram till 12 gick jag mot Picasso museet.
Hittade Palau de la Musica Catalana på vägen. Vacker byggnad. Både inne och exteriören. 
 Givetvis va jag inte ensam vid Picasso museet. Det va gratis idag och biljetterna v redan slut. Jag fortsatta spatsera. Hade en kaktusparken I sikte. 
Jag fick gå upp för en lång backe och såg en uteservering med utsikt. Perfekt för lunch tänkte jag. 

När jag kom dit serverade de bara dryck. Så blev en iste o en liten påse chips till lunch. 
Sen gick jag till kaktusparken och den va enorm. Va helt lycklig när jag gick omkring o ville ta kort på varenda en. 





Efter det satt jag o vilade en stund till innan jag bestämde mig för att gå upp till slottet. Jag va ju ändå halvvägs. Väl uppe va det så lång kö att jag inte gick in. Men gick ett varv runt slottet innan jag försökte hitta vägen tillbaka. Då va jag helt slut. Hade ju inte ätit nån riktigt lunch. 
Kom till slut till nationalmuseet. 

Tänkte ta metron tillbaka men beslutade mig för att gå. Efter ytterligare 30 min promenad... minst va jag tillbaka på vandrarhemmet. På med ett par flip flop o sen beställde jag en burgare. Då va klockan redan 18.
Kän väl säga att det här med att jag skulle försöka att inte gå så mycket är helt kört för mig. Har gått över 30000steg idag. 
Nu blir det nog lugnt resten av kvällen. Kanske åker ner till stranden och fotograferar solnedgången bara. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: