meandmyrestlesssoul.blogg.se

Casa, Casa, Casa...

Kategori: resa

Sov dåligt inatt. Det va kallt och folk kom in sent/gick tidigt.
Kl 6.30 vaknade jag I a f och tog min tablett och gjorde mig iordning lite snabbt. 
Jag gick ut på nästan folktomma gator och betade av några av Gaudis hus. Honom får jag ta reda på mer om då han är the mastermind bakom mycket av Barcelonas arkitektur.
Casa Batllo, Casa Amatller, Casa Mila, Casa de les Punxes, Casa Comalat och Casa Calvert.
De är verkligen udda och väldigt utsmyckade. 

Sen gick jag till Sagrada Familia, Barcelonas kända katedral. Det är så många detaljer på den så man skulle kunna stå o titta på den hur länge som helst. 





Troligtvis kom jag precis innan de skulle öppna för här stod alla turister på kö för att komma in. Själv tyckte jag att jag va nöjd med morgonen och gick tillbaka till boendet för att äta frukost. Då hade jag redan gått 10000steg.
Efter frukosten blev det vila o genomgång av morgonens bilder. Får nog försöka sova lite innan jag går ut igen. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här: