meandmyrestlesssoul.blogg.se

Solnedgång i Fira

Kategori: resa

När jag kom tillbaka till Fira va det ca 2 timme kvar till solnedgånen. Visste inte om jag skulle stanna eller inte. Tog ett glas vin på en uteservering längst upp vid huvudgatan. Där lämnade jag även min mobil på laddning. Så jag att o löste korsord och tittade på utsikten. 

Vinet va ganska dyrt så ville inte sitta kvar ytterligare 1 timme. Gick runt lite och till slut hittade jag den perfekta terrassen där jag hade utsikt både mot Fira, Imervoagli och Pia samtidigt som jg fick en utsikt över vattnet och solnedgången. 
Vinet va hälften så dyrt (kanske inte lika gott) Men där satt jag bra fram till solen gick ner. 

Tog sedan en fullpackad buss tillbaka till Perissa där jag åt på samma billiga ställe som igår, en kebab i pitabröd. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: