meandmyrestlesssoul.blogg.se

På väg hem

Kategori: resa

Vilken morgon!
\nGick först o köpte 3 förpackningar med corn nuts. Fick smaka det av Melanie häromdagen o det va så gott! Salta majs. Som jordnötter fast med popcornsmak typ.
\nSen blev det den obligatoriska frukosten som Vicky på vandrarhemmet fixar. Kaffe o toast.
\nSkyndade mig till busshållplatsen som skulle ta mig till Fira där jag skulle byta till en buss till hållplatsen.
\nBussen va mer än 30 min sen så jag skulle missa nästa buss.
\nIst gick jag av så nära flygplatsen och gick resten. Tack o lov att Santorini är litet. 

\nSkulle ta 30 min men gpsen tog mig till nån slags personalingång. Därifrån fick jag släpa min väska på en grusväg innan jag kom fram. Väl framme va jag för tidig så satte mig ner i skuggan o drack en slush.
\nSen började kaoset!
\nSantorinis flygplats är väldigt liten. Man radar upp sig i köer utanför beroende på vårt man ska. So far so good.
\nNär de sen släpper in folk pö om pö fanns det bara 8 diskar. Det va bara 3 av dem som visade en destination och folk överallt. Ställde mig framför göteborgsdisken. Men hela tiden skrek de fram folk som skulle till Oslo.
\nJag stod längst fram i kön länge innan det va min tur. När jag till slut checkat in o ställt mig i securitykön hörde jag hur de började ropa Gothenburg ist.  
\nTänk om de bara hade haft en disk/kö till varje destination så hade det inte varit sånt kaos o sån panik.
\nTill slut kom jag igenom securityn. In i en vägg av människor. 3 gater i ett litet litet rum med massor av folk. 

\nFörhoppningsvis försvinner lite folk nu då gaten till Aten just öppnade.
\nJag ska flyga om ca 1 timme. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: