meandmyrestlesssoul.blogg.se

På äventyr med en fyrhjuling

Kategori: resa

Idag är jag ute på äventyr. 
Gick till uthyraren av vespor men när jag kom dit fick jag inte hyra det eftersom de går som motorcykel och jag har inget körkort för det. Fick ist en fyrhjuling. 
Efter instruktioner om hur jag kör så började jag sakta köra iväg. Men kom inte långt. Skulle tänka det första jag gjorde men fick soppatorsk innan jag kom fram till macken. 
Så gubben som hyrdeut fick komma o hämta mig och ge mig en ny. Sen va jag på väg igen. 
Körde först till den södra tippen av Santorini till Akrotiri fyren. 
Sen har jag kört ner till den svarta stranden och en annan liten strand mellan den vita och röda stranden. 
Man körde på riktigt dåliga grusvägar som först va lite läskiga men som jag sen insåg va ganska rolig off road körning. 
Nu har jag ätit lunch med vy över Santorini. 

Ska utforska Akrotiri lite innan jag tar båten till den röda, vita och svarta stranden. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: