meandmyrestlesssoul.blogg.se

Morgonpromenad på några timmar

Kategori: resa

Vilken underbar morgon jag har haft!
Kl 5 ringde klockan. 
Gick till bageriet, vägg o vägg med vandrarhemmet, som har öppet dygnet runt o köpte en kaffe o stor ostbagle direkt från ugnen. Började vandra upp mot ancient thira. Det va brant och jobbigt men så fint när solen började gå upp. 
Stannade till vid en liten kyrka. 
När jag kom upp hade solen stigit en bit på andra sidan berget. 
Sen fortsatte jag vandra upp mot Monastery Profit Ilias som ligger längst upp på Santorini högsta berg. Det började bli varmt men väl över kanten fläktade det rejält!
Uppe från toppen kunde man se hela Santorini. 
Jag hade lite matsäck med mig så satte mig och åt en second breakfast. Kl va då bara 7.30. 
Sen va frågan om jag skulle ta samma väg tillbaka eller gå vidare. Jag har ju ingen tid att passa tänkte jag så fortsatte gå mot Pyrgos. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: