meandmyrestlesssoul.blogg.se

Det är ju ändå lördag kväll...

Kategori: resa

När jag vaknade upp på min solstol började solen försvinna från stranden eftersom jag bor på "fel" sida av Santorini. 
Då gick jag först och tittade på den lilla kyrkan med blått tak i byn. 
(Btw så tänkte jag vandra upp till klostret som syns längst upp på berget tidigt i morgon) 

Sen gick jag en sväng på stranden. Det är verkligen inte massa folk här och det är så skönt! Liten ort men med ett stort utbud med restauranger o barer i början av den 7km långa stranden. 

Gick sedan o frågade om lite utflykts/hyra scooter priser o tog en sväng till affären innan jag gick tillbaka till rummet, som jag delar med en Rebecka från Ohio som har bott i Japan i 10 år men som nu reser på heltid.
Va tveksam om jag skulle orka gå ut igen men det ä ju ändå lördag kväll. 
Så jag gick ner till stranden igen. Efter mycket beslutsångest hamnade jag på en trevlig restaurang där jag äter en Santorinisallad och dricker ett glas vitt medans jag bloggar och tittar på människor som passerar. 

Det kör bilar och scootrar här men det verkar som om de går tystare här än i Sverige för det är inget som stör alls. 

Men nu ä det dags att gå o lägga sig. Ska som att vandra upp på Santorinis högsta berg i morgon där jag vill se soluppgången så kö 5 ska ja helst gå nere från byn. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: