meandmyrestlesssoul.blogg.se

Båttur

Kategori: resa

Själva byn Akotiri hade inte mycket att erbjuda. Gick en kort sväng innan jag åkte ner till stranden och hoppade på en båt. 
Vi stannade först vid den röda stranden men det är 2 som har varnat mig att inte stanna där för den börjar rasa så jag åkte vidare till den vita stranden. 

Där stannade jag en stund. Det gick båtar varje halvtimme som man kunde hoppa på o åka tillbaka med. 
Simmade ut till en klippa där jag tog lite kort. 
Tog sedan båten tillbaka via den svarta stranden som jag redan hade varit på. 

På vägen tillbaka till Perissa stannade jag i Melakalori där jag beställde en kall kaffe och fick kyparen som sällskap. 
Nu ska jag hitta mat snabbt sen blir det solnedgång och utomhusbio med en tjej från Tyskland som bor i mitt rum.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: