meandmyrestlesssoul.blogg.se

Resevideor

Kategori: resa

Efter att vi hade lånat en gopro när Mia och jag va i Budapest blev jag sugen på att köpa en egen.
Jag började då att titta på lite olika "how to" videor på Youtube. Ville lära mig mer om vad man kunde använda kameran till, hur man skulle filma, var man kan hitta musik som passar mm. 
Det va då som jag insåg hur mycket information/inspiration man kan få av andras resefilmer. 
Börjar jag titta vill jag bara se nästa...o nästa...o nästa...

Första resan med egen gopro blev till Kroatien och Plitvice national park. Innan det hade jag sett flera videor därifrån. 
Vissa är väldigt informativa och pratar i sina videor. Ger tips och berättar historier. 
Andra lägger bara på stämningsfull musik vilket ist blir väldigt inspirerande. 

Nu har jag själv gjort några resevideor och skapat en kanal på Youtube mina videor där jag faktiskt har fått några visningar. 
Jag tycker det är jättekul att skapa filmer och lär mig hela tiden hur jag kan göra dem bättre. 

Nu ser jag fram emot detta resåret och hur jag kan utveckla mitt filmande och videoskapande. 
Första resan är Spanien och sen har vi Nord Irland i maj. Jag har redan börjat planera (tittat på resefilmer) en resa till Santorini min födelsedagsvecka.  
Sen kommer ju hela långa sommaren :)
Till hösten blir det en mysig resa till Italien med familjen bla. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: