meandmyrestlesssoul.blogg.se

Belgien

Kategori: resa

Kom fram till Bryssel 19.30 igår kväll. 3 timmar senare än planerat. Checkade in på mitt hostel o gick direkt ner på stan. Gick runt o tittade på allt som va på min lista. Nu hade jag ju faktiskt den att gå efter då min gamla mobil va fulladdad. 
Såg Grand Palace, Manneken Pis, Europaparlamentet och massor däremellan. 
Bryssel va fint o efter 2 timmar va jag nöjd. Åt lite kvällsmat på en pub o gick sen o la mig. Tur att jag la mig tidigt. Jag hade valt sängen vid fönstret eftersom det va varmt men det va väldigt högljudd trafik utanför så vaknade flera gånger. 

Idag på morgonen tog jag tåget till flygplatsen där jag plockade upp min lilla Fiat 500. 
Åkte till Gent där jag satte mig i åt frukost innan jag började upptäcka stan. 
Att upptäcka Gent gick ännu snabbare än Bryssel. 

Det va mysigt men jag va inte på upptäckarhumör. 
Åkte vidare till Brugge/Brygge/Bruges. En stad som har varit på min bucket list ganska länge. 

Strosade runt bland gamla kyrkor och kanaler och som vanligt "glömmer jag bort" att äta. Eller så kanske det bara är så att jag tycker det är jobbigt att sitta ner ensam i en restaurang o därför drar jag ut på det så länge jag kan. Åkte vidare mot Antwerpen och åt chips i bilen. 
I Antwerpen kom jag inte av motorvägen så fick åka fram o tillbaka ett tag. Till slut parkerade jag i ett p hus. 
Gick en lång stund innan jag hittade nåt av intresse i Antwerpen. Min gamla mobil va död igen så alla stjärnor va borta. 
Men som tidigare under dagen va jag inte alls sugen på att upptäcka. 
Emot min vilja köpte jag en sallad på McDonalds som jag tog med till boendet nära flygplatsen jag bokade tidigare under kvällen. 
Eget rum i natt. Behöver lite lugn o ro o förhoppningsvis få sova ordentligt.  Inte den bästa standarden men det får funka. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: