meandmyrestlesssoul.blogg.se

Hostel i London

Kategori: resa

Jag brukar alltid bo på samma vandrarhem i London, Palmers Lodge, som jag gillar. Det har bra läge, bara 3 tunnelbanestopp från Oxford Street på Jubilee line och ligger bra till om man flyger till och från Stanstead. Det är en stor gammal byggnad med stora rum men ändå lugnt. Priset brukar även vara väldigt lågt.
Rebecka Sundahls foto.
 
Men denna gången flyger jag till Gatwick och nu va jag nyfiken på vad mer som finns och hittade några olika hostel som mycket nyare och fräschare ut. Jag fastnade för detta som heter Safestay och ligger i Holland park som är en mysig park i Kensington.
Priset va ännu billigare än Palmers lodge och ligger precis vid Holland park station. Mittemellan Oxford Street och Westfield shoppingcenter vilket passar bra då jag hade tänkt shoppa!
Så idag bokade jag detta. Ska bli spännande och se om det är bättre, sämre eller likvärdig än min favorit.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: