meandmyrestlesssoul.blogg.se

Snart bär det av

Kategori: resa

Så har vi kommit fram till dan före dopparedagen. I morgon kväll efter jobbet flyger jag och Mia till Budapest.
 
I går kväll började jag att packa lite smått. Viktigt att komma ihåg är bikini eftersom vi ska gå på Szechenyi Spa Baths! :)
15 pooler totalt varav 3st är utomhus. Vi ska gå dit tidigt på morgonen så att vi slipper att trängas med alltför många turister.
 
Ett annat viktigt plagg är något grönt. Det är St Patricks Day på fredag och då ska vi ta oss förbi någon irländsk pub för att fira lite. Och som seden säger så ska man bära grönt på St Paddys Day annars får man nypas ;)
Här en bild från St Patricks Day när jag bodde i London. Då hade jag och Nikki lucky charms i ansiktet.
Nikki Philbeys foto.
 
Vi fick även reda på att det är en helgdag på onsdag i Ungern, Revolution day. Detta betyder att vissa butiker och attraktioner är stängda eller har kortare öppettider. Det betyder även att andra öppnar upp för allmänheten - gratis!
Tex så har parlamentet öppet hus så att man kan gå in där och titta. Även Fisherman's Bastion. 
Även denna dag är det klädkod. Helst rött, vitt eller grönt som i deras flagga.
Bildresultat för ungerns flagga
 
Utöver detta tittade jag lite på priser på hop on, hop off bussarna som jag egentligen är emot. Samtidigt är det ett smart sätt att ta sig runt till de olika sevärdheterna när man inte orkar att gå.
Jag hittade i a f en ganska bra deal där man fich 48h biljett till bussarna, en kvällskryssning, gratis cykeluthyrning på Margaret Island och lite andra små rabatter på olika pubar och restauranger. Kan va värt de ca 200kr det kostade.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: