meandmyrestlesssoul.blogg.se

London

Kategori: resa

Då va första dagen i London redan slut. Eller inte slut. Det är väl bara jag som går o lägger mig tidigt. 

Spårvagnen, flygbussen, flyget, gatwick express o tuben gick bra hela vägen till vandrarhemmet. Fick ett trevligt bemötande,  låste in min väska och gick en promenad genom Holland Park där vandrarhemmet ligger.
Gick sedan förbi Notting Hill Gate och vidare genom Kensington Gardens och Hyde Park. 
 
Lagom till jag kom till Hyde Park Corner hörde Nikki av sig. Då va hon färdig med alla flyttbestyr o vi åt lunch i Convent Garden. Efter det blev det en flaska vin på Gordon's wine bar, Londons äldsta vinbar där Nikki o jag har varit många gånger tidigare. Så mysigt nere i källaren. 
Därefter gick vi till Victoria Station förbi Buckingham Palace.
Vi tog tåget hem till Nikki där Tom låg o vilade för att han inte mådde bra. Men vi beslöt oss för att gå ut o äta o hamnade på en helt ny pub. Men de hade inte fått igång deras kök än så det blev hämtpizza o öl från mataffären ist. När de sedan behövde packa klart det sista inför morgondagen så tog jag tåget tillbaka till vandrarhemmet. Jag har ett rum helt själv. Lugnt och skönt. 
 
Annars märks attacken i lördags inte av så mycket. Lite mindre folk på gatorna men inte massa poliser överallt som jag hade trott att det skulle vara. 
Vädret på förmiddagen va blåsigt men ganska skönt eftersom solen tittade igenom molnen ibland. Ikväll va det blåsigt, kallt och regnigt. 
Imorgon blir en tidig start på Primark. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: