meandmyrestlesssoul.blogg.se

Flygluffa

Kategori: resa

Det blir inte alltid som man har tänkt sig.
Jag hann att ändra resrutt många ggr innan jag bokade sommarens semester men nu är det klart :)
Eftersom jag hade bestämt mig för att åka till Azorerna och Lissabon så villle jag inte ändra på det. Även om jag övervägde att vandra i Alperna ett tag. Men efter många timmar vid datorn och ryanairs hemsida så har jag nu bokat denna rutt.
Dag 1: Göteborg till London Stanstead. Där bor jag vid flygplatsen 1 natt. Ligger en pub nära så man får väl hänga där. Så mycket annat finns nog inte att göra i området.
 
Tidigt dagen därpå flyger jag till Porto där jag stannar 1 natt.
På eftermiddagen dag 3 flyger jag till Ponta Delgada på San Miguel, Azorerna. Där har jag bokat ett hostel.
Sen har jag 3 hela dagar att utforska den lilla ön med bil innan jag flyger till Lissabon dag 7.
Där ska jag upptäcka staden och förhoppningsvis ta mig till Sintra någon dag.
På eftermiddagen dag 10 flyger jag till Warszawa.
Warszawa blev det mest för att flyget hem därifrån va så biligt. MEn jag har aldrig varit där, eller i Polen, så det blir ett land till att bocka av på listan :)
Kvällen dag 12 flyger jag tillbaka hem till Göteborg.
 
Hela denna rutt blev mycket billigare än bara ett tur och returflyg till Lissabon. Och då hade flyget ut till Azorerna tillkommit.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: