meandmyrestlesssoul.blogg.se

Planer 1 1/2 år fram

Kategori: resa

När mamma fyllde 50 år tog hon med hela familjen till Rethymnon, Kreta. Vi hade en mysig vecka men besök på stranden, utflykter med hyrbil och goda middagar.
Här på bilden äter vi middag på mammas 50årsdag.Rebecka Sundahls foto.
 
Nu börjar det närma sig hennes 60-årsdag (ok det är 1 1/2 år kvar) och hon vill resa med oss i familjen även denna jämna födelsedag.
Ända sen jag va i Italien i somras har jag pushat för Toscana. Tror att det hade kunnat va en trevlig familjesemester.
Förra helgen på spa började vi spåna på detta och kom fram med förslaget att vi skulle hyra ett hus någonstans mitt i Toscana, gärna med pool. Och sen utgå därifrån för att göra dagsutflykter till vingårdar och gamla byar.
Rebecka Sundahls foto.
 
Rebecka Sundahls foto.
Sen på kvällen kan vi laga goda middagar ihop och dricka vin från de lokala vingårdarna.
Jag tycker det låter underbart! September är även skördetid för vindruvorna i Toscana. 
Har även kollat ut att ett hus nära Siena skulle vara det bästa läget om man vill se sig om utan att behöva köra för långa dagsturer.
 
Mycket kan hända innan september 2018 men om jag får välja så åker jag jättegärna tillbaka till Italien.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: