meandmyrestlesssoul.blogg.se

Resmål i listor

Kategori: resa

Pratade med en kollega och precis som att jag vill åka till alla stater i USA så vill han resa till ett land på varje bokstav i alfabetet. Började fundera på hur många bokstäver jag hade "besökt" och fick ihop denna listan.
Inte helt illa ändå. 
 
Australien
B
C
Danmark
England
Finland, Frankrike
Grekland
Holland
Irland, Italien
J
Kanada
L
Malta
Norge, Nya Zeeland
O
P
Q
R
Skottland
Tjeckien, Tyskland
Ungern, USA
Vatikanstaten
Wales
X
Y
Z
Å
Ä
Ö
 
De 28 av 50 staterna i USA som jag har besökt är:
Arizona
California
Connecticut
Delaware
Florida
Georgia (svängde över gränsen)
Illinois
Indiana
Kentucky
Maine
Maryland 
Massachusetts
Michigan
Missouri
Nevada
New Hampshire
New Jersey
New York
North Carolina
Ohio
Pennsylvania
Rhode Island
South Carolina
Tennessee
Vermont
Virginia
West Virginia
Washington District of Columbia
 
De resor som ligger på listan nu framöver är många och spännande. När jag ska få in dessa är ännu oklart ;)
-Kroatien, Plitvice NP: 8-12 juni
-Azorerna+Lissabon+Sintra: Typ 1 vecka
-Grekiska övärlden. Santorini/ Milos/Mykonos/Naxos: Lite mer än 1 vecka...kanske tom 2.
-Vandra i Alperna: långweekend alt 1 vecka
-Nordirland: till nästa vår med moster. Kanske räcker med lite mindre än 1 vecka
-Island: Långweekend räcker nog. Gärna till hösten
-USA Nationalparker. Min drömresa!: Denna resa vill jag nog ha minst 3 veckor.
-Italien: Med familjen när mamma fyller 60 år nästa höst :)
 
Utöver dessa kommer London alltid att vara med på min lista :)
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    När du gör resan i den grekiska övärlden så hänger jag gärna med. Är något jag drömmer om att båtluffa i Grekland:) // Jeanette

    2017-04-21 | 22:17:45

Kommentera inlägget här: