meandmyrestlesssoul.blogg.se

Nordirland

Kategori: resa

Är i en sån där period då jag bara vill åka iväg. Varsom mer eller minre, bara jag slipper att vara hemma.
Funderar på att klämma in en weekend innan Kroatienresan i juni och kom på att jag har varit i alla länder i UK utan Nordirland. Om det nu hör till Storbritanien eller inte vet jag inte. MEN jag har varit i England, Skottland, Wales och Irland så av de större länderna på de brittiska öarna så är det alltså bara Nordirland kvar.
 
Tittade lite på vad som skulle kunna vara intressant i Belfast och fick upp Titanic muséet. Det kunde ju va roligt att se. Så kom jag även in på lite annat smått o gott i Nord Irland och blev eld och lågor en stund.
Giants Causeway:
Bildresultat för giant's causeway
 
Carrick-a-rede:
Bildresultat för carrick a rede
 
Men när jag kollade på flyg går det inget direkt från Gbg. Då blev det inte så intressant längre :(

Kommentarer


Kommentera inlägget här: