meandmyrestlesssoul.blogg.se

Gopro

Kategori: Foto

Jag är ju som alla vet ganska besatt i att ta massa foton jämt och stämdigt.
Det är ett stort intresse och jag strävar alltid att lyckas med den där perfekta bilden.
När jag har varit inne på bloggar och pinterest där jag hittar mycket tips på resemål har jag sett coola bilder med väldigt stor vidvinkel. Insåg att detta är med hjälp av en goprokamera som är en actionkamera som till största delen är till för att filma med.
Vi lånade en gopro hero 4 när vi va i Budapest av Mias bror. Tänkte att det kunde va kul att prova om det är något jag skulle ha nytta av när jag reser.
Det som jag uppskattade va just vidvinkeleffekten. Man kunde få med stora ytor, typ utsikter på ett o samma kort. Likaså stora byggnader. Visst blir ju bilden lite förvriden men jag tycker ändå att den blir häftig. 
 
 
 
 
 
 
 
Följer även en resglad bekants blogg. Hon filmar mycket med en gopro och klipper ihop små filmer till varje resemål.
Jag provade att göra det från när vi va på Széchenyi termalbad i Budapest då vi både filmade och tog ganska många kort och tillsammans med lite musik blev det ganska bra. 
 
Så nu är mitt mål att köpa en egen och börja filma!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: