meandmyrestlesssoul.blogg.se

Rydéns

Kategori:

Igår tog jag tåget tidigt ner till Åsa där Mille o Marco plockade upp mig för att köra till Gnosjö. Där skulle vi gå på minimässa hos By Rydéns. Mia skulle oxå följt med men hon blev tyvärr sjuk. 
Vi började med att fika lite o snacka med de andra besökarna. Vi hade kommit från Malmö, Göteborg, Uddevalla, Stockholm, Växjö o Borås.
Sen kikade vi lite på nyheterna inför hösten innan det blev lunch.
 
Sist gick vi en liten rundtur på deras lager.  
Sedan gick färden vidare till Isabergs fritidsby. Där checkade vi in o små stugor. Jag fick en hel stuga för mig själv eftersom Mia hade fått ställa in. 
Så mysigt o fridfullt!
Först satt vi ett gäng på Mille o Marcos verandra men när drycken tog slut o den ansvariga för Rydéns anlämde till byn så gick alla dit med tomma glas. 
 
Det va jättevamt när solen gassade. 
Sen va det snabbdusch innan vi samlades i rastaurangen för att få laga vår egen mat. Detta gjorde vi i 3 lag.
 
Vi gick all in för vi va säkra på att det va en tävling, vilket det inte va. Men jag, Mille o en tjej från Udevalla gjorde förrätten. Det va ceasarsallad. Och jag gjorde en majonäs från grunden för första gången och den blev så bra!
2 killar, en från Rydéns o en från Stockholm gjorde kalvrullader o en tjej från Växjö gjorde rödvinssås. 
Till efterrätt gjorde en tjej från Stockholm rabarbertimarisu. 
Det här med namnen på alla lärde jag mig aldrig. 
Man fick banka kalven ordentligt. Denna tjej hette Ann o kom från Stockholm. Hon har träffat Mille o Marko flera gånger så vi hängde med henne under dagen. Trevlig tjej. 
 
Här är 2 från mitt lag. Killen som jobbar för Rydéns kommer oxå från Jönköping kom vi fram till när vi nästan va klara med maten. 
Sen satte vi oss till bords o de som hade lagat respektiva rätt fick servera. 
 
 
Innan vi va klara med alla rätter o kaffe va klockan nästan 1 på natten. Då traskade vi alla tillbaka till stugan för lite efterfest. Jag racade i högklackat upp för den långa backen ( inte skidbacken alltså)...o vann!
 
Vi satt o pratade om allt möjligt. Helt plötsligt va kl 4. Efter ytterligare efterfest så la jag mig kl 6. Kl 8 ringde klockan. 
Förstår inte hur jag orkade. 
Efter frukost körde vi tillbaka till Göteborg o det blev en seg dag på jobbet. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: