meandmyrestlesssoul.blogg.se

Nytt jobb!

Kategori:

Tillbaka i februari så sökte jag jobb på Bauhaus. De ska öppna ett nytt varuhus i Sisjön.
Jag hörde inget så trodde att jag hade missat den chansen. Men så i slutat av april så ringde de från Proffice. Det va de som höll i uttagningen till Bauhaus med tanke på att de skulle anställa så många och fick väldigt många ansökningar.
När de förklarade tjänsten för mig igen (jag hade hunnit glömma vad det va jag sökt) så tänkte jag att ...nja det va ju inte riktigt det jag ville jobba med.
Gick till intervjun dagen efter helt oförberedd bara för att höra mig för va det egentligen va och det gick så bra!
Tjänsten lät precis som nåt jag ville jobba med och alla mina erfarenheter gick ihop med beskrivning av tjänsten.
Jag gick därifrån och ville verkligen ha jobbet!
Nån vecka senare ringde logistikchefen och bjöd in till intervju. Först fick jag ställa in och flytta fram den pga minimässan på Rydéns. Men i fredags va jag där. Även varuhuschefen satt med på intervjun och jag tyckte att den gick minst lika bra.
Jag fick positiva vibbar innan jag gick därifrån men fick vänta till måndag eftermiddag innan de ringde o sa att de hade blivit imponerade av mig på intervjun och ville att jag skulle vara med i deras nya team.
YES!
I tisdags sa jag upp mig och i går skrev jag på kontrakt hos Bauhaus. 
Jag fick även prova kläder och en tjock pärm med massa papper jag ska läsa till jag börjar i juli. 
Jag är så taggad!
Jag kommer troligtvis som det ser ut nu va ansvarig för trädgårdsavdelningen. Växter krukor o jord. Gräsklippare, skottkärror, uteverktyg, trädgårdsmöbler o grillar. O på vintern julsaker/belysning. Mm mm....
Massa stora tunga saker vilket är lite mindre att hålla reda på men desto större avdelning till ytan sett. 
Jag kommer inte jobba så mycket med sälj. Mer än att visa kunder var de hittar det de söker alt hänvisa dem till en säljare. Jag kommer va ansvarig för att fylla på min avdelning, inventera, justera beställningspunkter, se till att allt är prismärkt, hålla ordning och reda o prata med leverantörer mm. 
Jag kommer börja kl 5, 4 dagar i veckan, jobba en kväll i veckan och bara var 5:e helg. Då jobbar man som jour o har ett övergripande ansvar. 
Jag tycker att det ska bli jättespännande!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: