meandmyrestlesssoul.blogg.se

Mumford and sons

Kategori:

Igår kväll va jag på konsert med Mumford and sons. Kanske inte jättemånga som känner till dem men hör man en låt som de gjort vet man nog vilka de är. 
Intresset för Mumford and sons började för mig i Australien. Där hörde jag låten "little lion man" lite varstans. När vi sedan körde runt på Nya Zeeland spelades den ofta på radion. Clara o kag gick bananas varje gång o Malin va lite lagom intresserad. När den sedan sjängs av ett trubadurpar (som va 2 snygga bröder) fanns det ingen hejd på allsången. 
Sen dröjde det mer eller mindre till jag bodde i London innan intresset blev pånyfött. 
Mike som jag hängde mycket med gillade dem o en dag såg jag en livestreaming från Glastonbury festivalen som de avslutade o då va min största önskan att få se dem live. 
Och igår gick den önskan i uppfyllelse :)
Det va en härlig konsert. Skön musik o musikalaiska, tonsäkta killar. Sångaren bla både sjunger, spelar gitarr (som byttes mellan varje låt typ) o trummor. Dessutom sprang han under en låt rakt igenom arenan o upp på läktaren för att sedan storma in i publikhavet o släpas över staketet längst fram utan att låta ett dugg anfådd. Det är skicklighet!
Det är kanske inte musik man dansar till men det va ändå ett rejält tryck i Scandinavium. Det va allsång o klappande i takt o några hopp.
Deras lugnare låtar gav gåshud o deras rockigare låtar gav massor av energi!

Jag skulle gått med Henke o Ellinor men kunde inte få platser bredvid varandra så jag gick själv. Men sen fick jag reda på att även Clara o Andy hade fått 2 separata platser så vi gick till Hard rock o åt innan. När vi sen kom till Scandinavium va det kö bort till korsvägen. Så vi gick upp till heaven 23 i hopp om att kön skulle bli kortare men den blev tvärtom längre.
Vi ställde oss i kö utanför Lisebergs entré  
De måste haft problem vid entrén för när det väl började röra på sig gick det fort. 


Kommentarer

  • Malin säger:

    Jag gillade visst little lion man! :)

    2016-06-02 | 10:05:58

Kommentera inlägget här: