meandmyrestlesssoul.blogg.se

Cinque terre national park

Kategori: resa

Idag har jag haft jättelångtråkigt. Det som är bra är att jag har fått lite småsaker gjorda som annars aldrig blir av.
Till slut satte jag mig i a f på balkongen med datorn. Det va varmt men inte soligt.
Sen har jag googlat o planerat min Italienresa i några timmar. Känner att jag har lite mer koll nu i a f.
 
Läste bla om Cinque terre, de 5 landen, som ligger längst med kusten norr om La Spezia. Riomaggiore-Monterosso al mare. Hit hade jag tänkt köra men efter att ha läst lite kom det fram att det inte går några vägar till dessa små fiskebyar.
Så nu är planen att lägga en hel dag i detta område. Man kan köpa ett dagspass så ingår pendeltåg fram och tillbaka från La Spezia plus biljett för vandringslederna.
Och eftersom tåget stannar i alla 5 byar kan man välja vilka avstånd man vill gå och vilka man vill åka tåg emellan. Kommer bli så mysigt!
  
Kustvandra i italienska Cinque Terre
 
Sista biten in mot Vernazza vandrar man rakt genom vinodlingarna.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: