meandmyrestlesssoul.blogg.se

Underbara landskap!

Kategori:

Alltså den ena dagen bättre än den andra. Idag har typ allt varit underbart vackert!
Började dagen med att köra till Siena som ligger bara 20 min från mitt boende. 
Ville ta mig in till city utan gps men fick ge upp efter ett tag. Tänkte ge upp men är glad att jag inte gjorde det. Staden ligger på en kulle så parkerade o tog nåt så modernt som en rulltrappa upp. Tittade på Duomo och Il Campo. 

Gick sen ett varv runt stan för att hitta vägen ner till bilen igen. 
Sen körde jag till San Galgano Abbey. 
Sedan genom Montalcino o förbi byn Montegiovi.Vidare mot Monte Amiata. Där körde jag upp, upp, upp. 1400m höjd o inte en ända utsiktsplats. Stannade till på vägen ner. 
Därifrån genom diverse småbyar o ett åskväder till Montepulciano där gubbar satt på rad o jag letade efter fortet även att jag gått förbi det o missat att jag gått ett varv runt stan. 

Vidare till Montalcino som va överskattat. 
Sedan igenom fler byar till Rapolano där jag tänkte bada i varma källor men kom 10 min innan de skulle stänga. Styrde kosan tillbaka o hittade en mysig pizzarestaurang där jag beställde en pizza medans jag åkte o tankade. 
Satt sedan hemma i sängen o åt pizza, första mat sen frukost förutom en äcklig toast som bara va ljummen. Har liksom inte hunnit med att äta. O när jag väl tänkte äta va restaurangerna stängda mellan lunch o middag. 

Dagen va i a f väldigt bra! Vet inte hur många bilder jag har klickat med kameran genom rutan. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: