meandmyrestlesssoul.blogg.se

Göteborg-Bergamo-Perschiera

Kategori:

Idag va dagen här då jag äntligen skulle få åka på min resa till Italien.  

Eftersom jag skulle åka ensam va jag lite nervös. Inte för att resa ensam utan för att köra bil i ett land med ett språk jag inte talar. 
Jag landade, biluthyrningsfirman låg precis när jag kom ut o bilen va söt o liten. En fiat av nåt slag ;)
Jag brukar va emot att köra med gps men idag va jag glad att jag hade den även om jag körde på vissa vägar som verkade va nya så att gps:en hade fullt upp att söka nya vägar fram. Men jag slapp avgifter o jag fick köra på lite mindre mysigare vägaNär jag kom fram till vandrarhemmet va de vänliga o så fort jag kom in på rummet blev jag bjuden på vin. 
Det va 2 tyska killar o en britt som bodde i rummet. Efter ett tag kom en tjej från USA o innan vi skulle gå ner till restaurangen kom 3 svenska tjejer. 
Efter pasta o vin blev det beerpong för vissa.

Lite fussball för mig. 
Sen gick vi ner till sjön o lyssnade på musik, drack öl o vissa badade. 
Kl 2 är jag tillbaka i sägen. En bra första dag måste jag säga. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: