meandmyrestlesssoul.blogg.se

Italien

Kategori: resa

Redan innan förra året va slut bestämde jag mig för att åka till Italien denna sommaren.
Jag tittade lite på flyg för skojs skull och hittade jättebilliga! ca 500kr tur och retur.
Då började jag fundera på hur min resa skulle kunna se ut. Jag frågade även Jennifer om hon ville följa med men av olika skäl kunde hon inte svara på om hon kunde även om hon verkligen vill följa med.
Jag väntar med att boka flyg tänkte jag.
Sen berättade jag för Lisbeth att jag planerar att åka dit och hon har varit i norra Italien jättemycket och blev helt lyrisk när hon berättade om små guldkorn som hon har sett och varit med om under alla hennes resor i Italien.
DÅ gick jag igång och känner att varför ska jag vänta med att boka. Finns det billiga biljetter är det väl bara att boka.
Så idag ska jag kolla med chefen att jag kan va ledig första veckan i juni (vilket jag inte tror är något problem) och sen boka biljetter ikväll :)
Sen om det skulle vara så att Jennifer kan följa med så köper hon biljetter i efterhand.
 
Min plan är att hyra en bil och ta mig runt de nordligare delarna av Italien.
Börja med att flyga till Bergamo, flygplatsen utanför Milano. Sen köra till Gardasjön som ska vara väldigt vacker.
 
Efter det köra till Verona, Romeo och Julias hemstad.
 
Om jag hinner till Venedig. Har redan varit där 1 gång men det va i november när allt va grått, kallt och trist.
 
(Om jag hinner, San Marino. Bara för att det är en mikrostat=ett nytt land att bocka av på listan.)
 
Om inte San Marino, Bolonga.
 
Vägen genom Toscana och vingårdar till Florens.
Toscana - San Gimignano
 
 
Ta en titt på lutande tornet i Pisa.
tower pisa
 
Och sen köra kusten upp mot La Spezia, Riomaggiore, Manarola och Genova.
 
 
hotel_riomaggiore
 
Och så vägen tillbaka upp till Milano/Bergamo.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: