meandmyrestlesssoul.blogg.se

Tidigt ute??

Kategori: resa

Det är 4 månader (minus 1 dag) kvar tills jag ska åka till Italien men jag har redan lagt upp en resrutt :)
Planerat hur länge det tar att köra emellan de olika städerna, kollat på vad som finns att göra/vad jag vill göra på de olika platserna, planerat var man bäst övernattar mm.
Det blir en heldag runt Gardasjön där jag vill vandra lite uppe i bergen och åka på en båttur på sjön. 
En heldag i Verona, några timmar i Venedig och 2 halvdagar i Tuscana där jag hoppas kunna hyra en cykel och cykla runt mellan vingårdarna på vinprovning.
Ska även stanna till i Pisa och ta ett kort på det lutande tornet och sakta köra kusten upp och stanna till o strosa runt i de små byarna.
 
Man kanske kan tycka att det är mycket att se på en vecka men ingenting mot vårt schema i USA.
Jag har räknat ut att det blir ca 100mil (USA 600mil) och det blir aldrig mer än 2 timmars körning i sträck :)
 
Denna resrutt kommer säkerligen förändras och uppdateras många gånger på 4 månader.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: