meandmyrestlesssoul.blogg.se

Vårstädning

Kategori:

I går fick jag så mycket gjort att jag knappt fattar det själv.
Va uppe strax efter 7 och redan vid 9 hade jag bytt vaxduken på skrivbordet och fixat en anslagstavla till min karta så att jag kan sätta nålar på platser jag har varit.
Sen städade jag ur sovrummet, bäddade om och hängde upp mina tavlor på familjen.
Jag bar ner de sista kartongerna till förrådet och organiserade om det så att allt skulle få plats.
Bar upp alla skor, kuddar och kläder.
Rensade alla skor.  slängdes, 8 ska jag försöka sälja alt ge bort och så behöll jag 42 par. En ganska bra rensning med tanke på att för nåt år sen hade jag ca 70 par.
Sen gick jag igenom kläderna men rensade inte så mycket där. Lite tidigt att ta fram shorts och blommiga klänningar.
Lagade mat och åt i lugn och ro.
Gick sedan igenom alla kuddar för att se vilka jag ville ha på sängen, soffan och kökssoffan.
Sen bar jag ner allt till förrådet som jag inte behövde.
Efter att ha städat hela lghten åkte jag ner till Myrorna och lämnade lite saker jag rensat bort.
Gick sedan o provade solglasögon, tittade på blommor o köpte vin på systemet.
Väl hemma planterade jag om lite växter och rensade lite papper.
Sedan blev det en lång dusch och popcorn och lite vin i soffan medans jag sökte på lite saker att göra i AMsterdam.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: