meandmyrestlesssoul.blogg.se

Galenskaparna

Kategori:

Igår så fick jag äntligen gå på Galenskaparnas föreställning Spargrisarna kan rädda världen.
Vissa sketcher va asgarv och annat va tänkvärt och så en o annan melodi som gick mig förbi utan att direkt tänka på det.
Det mesta handlade om ekonomi och konsumtion. Även lite politik hade smugit sig in.
 
En man är på tippen och slänger skräp när Spanarn kommer in o börjar prata.
"Jag är upptagen. Jag vill jobba själv tack"
"Betyder det att du är självupptagen då?"
 
Hittade lite bilder på nätet.
Några favoriter.
Denna sketch med rika stockholmare som "tävlade" om vem som hade finaste/dyraste prylarna. 
 
O dessa hipsters som även de skröt om vem som va mest originell. 
 
Om man har hört Bara B:n så vet man hur skicklig Cleas Eriksson är att hålla isär en krånglig text.
Här nva Jan Rippe rädd för nutiden. När de sedan gick igång om att "igår va du rädd för i morgon men nu är det imorgon och då känner du dig väl inte lika rädd för idag som du va igår" Tungvrickare!
 
Och på tal om tungvrickare. Han berättade även en historia om att han va gift med en tjej, vars mamma gifte sig med han son o sen blev det prat om barn o barnbarn och morföräldrar, så att i slutet va han morfar åt sig själv. Jag tyckte att jag hängde med i historien från början men sen blev det för mycket att hålla reda på.
 
Det roligaste är ju när de börjar improvisera och på sätt sätter dit varandra och knappt kan hålla sig för skratt. Som i denna sketch.
 
Om inte annat blir jag glad av att se dom. Sköna lirare!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: