meandmyrestlesssoul.blogg.se

Flytt

Kategori:

Nu har jag inte skrivit på ett tag men jag har haft fullt upp med att flytta. Jag fick tillgång till den nya (tillfälliga) lägenheten redan 4:e aug men började flytta först rund 16:e. Den 17:e va mamma och hjälpte mig och sen har jag burit lite varje dag och fyllt förråden till bredden.
Förra veckan hjälpte Mia mig en kväll och Linus mig en annan.
I lördags (då det för övrigt va 1 år sen jag opererade bort blindtarmen) va sista dagen att flytta ut och städa. Det va lite snålt med folk som ville/kunde hjälpa till så i slutändan va det jag och en hostig Maria.
Bära ner 4 trappor för att sedan packa in grejer i Marias bil. Kör runt huset och bära upp grejerna 4 vånningar.
Det blev många vändor, svetten rann och spagettiarmarna blev värre och värre.
När det va i stort sätt klart kom Louise och Jimie, som skulle köpa min tv bänk, så då fick de hjälpa till med sängen som va kvar.
Sen va det bara att börja städa. Hade gått igenom en del redan i veckan så tänkte att det går väl fort. Men innan jag hade torkat ur skåp, putsat fönster, städat toan, torkat lister, dammsugit och svabbat så hann klockan bli nästan 21. Då hade jag hållt igång sen kl 7 på morgonen med enbart frukost kl 8, en risifrutti vid 12 tiden och en kvarg som Maria inte ville ha vid 14 tiden.
Orkade egentligen inte men va tvungen att ha mat så gick och köpte en pizza.
KAOS!
 
Första titten på lägenheten:
 
 
 
 
Och så här ser det ut nu:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Eftersom mycket av mina saker står i förrådet så gick det snabbt och få iordning i lägenheten.
Det ena är bara kaos.
 
Det andra är lite mer organiserat.
 
 Nu ska jag bo här i ca 2 månader innan allt ska tillbaka igen  
Men det är skönt att denna flytt är över i a f. Det har varit 2 väldigt stressiga veckor. 
Men i 2 dagar har jag nu övat på det där som kallas "att ta det lugnt". I söndags la jag mig i soffan under en filt utan mobilen eller nåt annat dom kunde distrahera mig och såg en hel film. 
Och igår la jag mig i badet o läste en bok efter jobbet. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: