meandmyrestlesssoul.blogg.se

Flygresan

Kategori:

Kl är nu 7 o jag har inte kunnat sova sen 4...jetlag.
Jag tog bussen till Mias kyrka igår vid 11 tiden där jag mötte henne o Rickard som körde oss till Landvetter. 
Vi checkade in o satte oss vid gaten o åt pizzabullar som Mia hade med sig o godis medans vi väntade på att få boarda.  
Kl 13.50 skulle det ske men då fanns det inget plan vid gaten. När det väl kom in skulle det städas o det blev bråttom när alla skulle gå på.
De ropade ut att vi skulle skynda oss för det fanns en ledig lucka vi kunde ta annars skulle vi få vänta länge innan vi fick lyfta. 
Mia o jag skulle ju med ett connecting flight i Frankfurt så vi skyndade. Men vissa va så sega. Schnell, schnell! Vi kom i a f iväg 15 min sent bara. 

Väl framme i Frankfurt hade vi 1 timme på oss innan nästa plan skulle lyfta. Hade i bakhuvudet att Tessa har sagt att Frankfurts flygplats är en av de största så va lite stressad. Men det va lugnt och vi hade några minuter över innan gaten skulle stänga. 
Vi satte oss snabbt och va redo att åka. Men då stövlar ett gäng judar (va det va för folkgrupp spelar egentligen ingen roll. Har inget emot judar) in. Med deras små hattar o korkskruvar. Och det blev bara kaos. De bytte platser, skickade väskor hit o dit o gjorde i stort sätt allt utan att sätta sig på sin plats. Vi såg ett 10 tal där vi satt men insåg när vi klev av att det va betydligt fler än så. 
När alla äntligen hade satt sig o vi började köra då är det nån som börjar ställa sig upp o ska hämta grejer o sitt handbagage, sen är det en annan som mår dåligt. Lite mer än 1 timme senare får vi lyfta. 
Jag såg Hot persuit som va lite smårolig, The age of Adeline som va jättefin och Pitch perfect 2 som jag somnade till. Maten va ok men jag va hungrig mest hela resan. 
Vi kom fram i tid till JFK även om vi startade sent. 
Vi tog en shuttle till vårt vandrarhem o va framme vid 12 tiden lokal tid. Alltså kl 5 på morgonen. Jag sov lite halvt om halvt till kl 4 sen har jag bara vridit och vänt på mig. 
Nu får det bli en dusch o vänta på att Mia vaknar. Vi fick inte sova i samma rum inatt tyvärr. 
Sen ska vi börja Mias 30 årsdag på IHOP!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: