meandmyrestlesssoul.blogg.se

USA planer

Kategori: resa

Då va det dags att börja planera USA resan :)
Som jag har väntat på den!
 
Sist jag va i USA va i september 2012 då jag, Malin och Tobbe åkte till NY och DC.
 
 
 
För mig va det inte jättemycket nytt då. Jag har ju varit i både NY och DC innan. Men Malin hade googlat fram ganska mycket roliga grejer som jag inte hade gjort i NY och även på vägen ner till DC.
Tex va vi ute vid Cooney Island, vi va på MoMa, åkte till Williamsburg på marknad, gick på Highline park, gick över Brooklyn Bridge och såg WTC 9/11 memorial.
På vägen till DC stannade vi i Atlantic City som va 24 konstiga timmar.
 
Nu blir det DC och NY igen. Men utöver det bara nytt! Eller jag har kört igenom Shennandoah NP innan men det har inte Mia. Och hon har varit vid Niagara fallen och det har inte jag. Men utöver det blir det nytt.
Tanken är att hälsa på våra "familjer" i DC, hälsa på Mias värdpojk på college i Nashville och hälsa på Kendall på collage i Maine. Och sen köra däremellan med ett stopp i Chicago och upp en sväng i Kanada så att man kan bocka av det från listan :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: