meandmyrestlesssoul.blogg.se

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Kategori:

För några veckor sen, eller snarare i början av sommaren, så frågade Maria mig om jag ville följa med till Villa Belpac i Slottsskogen för att titta på Sarah dawn Finer just idag. Jag hade skrivit upp det och va inställd på att gå efter jobbet. När jag idag sa detta till Maria hade hon redan bokat biobiljett.
Jag tänkte gå dit i a f. Skulle bara kolla rean lite först. Hittade ingen på rean.
Tog spårvagnen o insåg att jag skulle bli för tidig men tänkte att jag åker hem o går ner sedan. Men så går spårvagnanrna konstigt i sommar för att de bygger om så mycket. Så hoppade av vid Marklandsgatan för att byta men skulle få vänta över 10 min. Hoppade ist på en annan spårvagn och tog mig till Botaniska som ligger precis vid Villa Belpac. Såg redan på avstånd (vid 19 tiden, en halvtimme kvar till hon skulle börja sjunga) att det va helt fullt. Köpte mig ist en glass och traskade sakta hemåt för att sedan se på Ernst o pyssla lite.
Så även om det inte blir som man ska så kan det bli bra ändå. Jag måste bara lära mig att inte stressa upp och ta det för det är.
 
 
 
 
Glassen va från Lejonet och björnen som tydligen ska vara en av Göteborgs bästa glass. Något som jag fick reda på i veckan. Åt sea salted caramel o gud så gott det va!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: