meandmyrestlesssoul.blogg.se

scrapbook

Kategori: pyssel

I måndags tog jag en dag ledig.
Skulle varit ledig söndag- tisdag o hade sagt till non att jag kunde jobba tisdag för det va en röd dag och då fick jag ändå 2 dagar ledigt. MEN i söndags hade de panik o behövde all hjälp de kunde få så jag hoppade in o jobbade 10-18. Kunde då inte säga att jag ville va ledig på tisdagen istället eftersom de redan hade lagt in mig i schemat men min chef är snäll och låter mig jobba så mycket/lite jag vill. Så då sa jag att jag kunde jobba en halv dag, 9-14, så fick jag fortfarande betalt för 10 timmar och fick eftermiddagen ledig. Måste verkligen lära mig att säga nej till att jobba så mycket ;)
 
Men i måndags va jag i a f ledig.
Gjorde det gamla vanliga som man alltid gör när man är ledig. Städa och tvätta. Sen träffade jag Mia för en lunch på stan innan jag lämnade in min kamera för lagning. Det kan ta mellan 2 och 3 veckor. Jag hoppas på 2 veckor.
Sen tänkte jag att nu har jag tid att pyssla lite med min scrapbook på eftermiddagen. Började vid 15 tiden och när klockan va 18 så trodde jag att den va 20 så insåg att jag kunde hålla på i minst 2 timmar till :)
Hann en bit på vägen och kom fram till sommaren och den helgen då både Måns, Jennifer och Tina hälsade på samtidigt som jag jobbade 3 nätter. Vi gick på sightseeing, lyssnade på Måns systers band i Camden, va på kubansk restaurang, käkade på Friday's, gick igenom Notting Hill, åt sunday roast på Gordons och Måns och jag avslutade helgen med god mat på Zedel, mojitos (2 för1) och pubhäng på Waxy O´Connors. 2 av mina favoritbarer/pubar i London.
 
Totalt fick jag nog ihop max 10 timmars sömn på 3 dygn. Va allderles för lite när man ska jobba hela natten, sova några timmar på morgonen och sen umgås och sightseeinga hela dagen för att sedan jobba hela natten igen. Sista natten somnade jag och slog i huvudet i en hylla när jag satt på golvet på lagret och prismärkte reaplagg på GAP.
 
Men det är ändå härliga minnen. Och det är så kul att se bilder och gå igenom bloggen från mitt år i London och minnas allt roligt man gjorde, och inte bara komma ihåg det jobbiga med att aldrig ha tillräckligt med pengar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: