meandmyrestlesssoul.blogg.se

Gbg-Jkpg-Nkpg-Lkpg-Jkpg-Gbg

Kategori:

Jag har länge tänkt att efter nyår när allt har lugnat ner sig ska jag åka till Norrköping o hälsa på och även hämta mitt staffli som Erika har lånat.
Men eftersom jag inte fick nån ledig helg i januari så passade jag på när jag fick sön-tis ledig. Men så bokade jag in jobb på non på tisdagen (idag) så då fick jag skynda på för att hinna med allt.
Jag åkte till Jönköping efter jobbet i lördags och hann en sväng hem till Malin och Tommy för att se hur det har det. Sen hämtade mamma mig och så sov jag där.
På söndag morgonen åkte jag hem till Margareta i Grevby där de håller på att rensa huset inför flytt. Det va en ända stor loppis, fast allt va gratis :)
Jag hittade 3 stolar, en pidestal, en fotpall, en lampfot, lite skålar o en söt väska. 
Efter att ha stuvat in allt i bilen så körde jag upp till Norrköping där jag skulle träffa Virre, Erika och Måns.
När jag kom upp fick jag inte tag på någon och fick sedan svar att Erika inte va i stan förräns senare på kvällen och Virre hade inte tid att ses så jag köpte med mig lite sallad o åkte hem till Måns på en sen lunch.
Vi såg på en Beck film, Levande begravd, och en ny film som heter American sniper.
Efter 20 hörde Erika av sig så jag åkte dit för att prata lite och hämta mitt staffli. Sen köpte jag lite MAX mat och så blev det några avsnitt på spåret hos Måns innan vi somnade.
I går skulle Måns till skolan tidigt så jag började med en frukost på Ingelsta innan jag åkte till Linköping där jag hälsade på på Netonnet.
Sen åkte jag hem till Jennifer på lite nyttig fika.
Efter det blev det till att köra tillbaka till Huskvarna där jag gick på tyglagret, ville ha tyg till kuddar, men hittade inget jag gillade.
Istället åkte jag till farmor och överlämnade en födelsedagspresent. Hon va pigg och på gott humör vilket va kul att se.
Till sist åkte jag till IKEA innan jag lämnade tillbaka bilen till pappa och Helena på stationen och tog bussen hem. Då va jag trött!
 
Nu (eller den 7:e februari när mamma och Göran kommer till Gbg) har jag i a f fått tillbaka mitt staffli så att jag kan börja måla igen :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: