meandmyrestlesssoul.blogg.se

Belysningsmässan (eller va det vinmässa?)

Kategori:

I onsdags va jag uppe i Stockholm på belysnings och möbelmässan. Och jag hade så kul!
Vi, jag och Gino, tog tåget upp vid 7.30 och skulle komma upp 10.30 men tåget va 30 min sent så först vid 12-tiden hade vi tagit oss in på mässan, registrerat oss, hängt av oss och träffat Mille och Marco som redan hade varit där 1 dag.
 
Jag hade hört talas om dessa mässor att det är ganska mycket alkohol involverat och redan vid första montern, Markslöjds, så blev vi bjudna på snittar och öl/vin.
Deras nya lampa Tray hade de exponerat snyggt över borden med kaktusar i olika former.
 
 
När vi kikat där, snackat lite mes säljaren så gick vi till nästa monter, Globen.
Där visades mycket marmor, kork, betong och metaller (koppar, mässing och krom)
 
Dessa Diamond har vi redan i lager och jag tycker de är så snygga!
 
Sedan traskade vi vidare till Anetas monter där man tydligen varje år kan äta korv med bröd, även så detta år. Till det serverades vin och öl.
Många snygga och roliga lampor. Min favvomonter på mässan.
 
 
Hos Texa fanns det gigantiska glödlampor, som vi ska få in, men inget vin ;) Vattenpaus!
 
 
Efter det kikade vi lite på möblerna innan vi fick äta lunch i Belids matsal. Det va lax men jag fick vegetariskt som va nån slags rotfruktsgratäng med champinjoner. Jättegott! Till maten bjöds det på öl och vin.
 
Hade velat ha mer tid vid möblerna men vi gick bara snabbt igenom.
Fastnade för lite roliga grejer.
Denna förvaringsmöbel vill jag bygga själv:
Lampor i betong formade av bubbelplast.
Snygga vägghyllor.
 
Tillbaka till belysningen kikade vi på Belid som ett ett svenskt märke från Varberg jag gillar men de hade lite tråkiga nyheter. Fastnade inte alls för deras produkter. Dessa va dock coola.
 
Vi hade bokat tid med Markslöjd att beställa vilka jullampor (stjärnor och adventsljusstakar) som vi ska få in till julen.
Till det blev det vin :)
 
 
By Rydéns är en annan favorit. De hade byggt upp sin monter som en lght med stora rum. Dessa lampor utmärkte sig lite extra. "Bara" 26 glödlapor ;)
 
Sedan satt vi i Eglos monter (och drack vin) innan vi tog ett varv och beställde nyheter av dem.
 
Kl 18 när det stängde satte vi oss i Mrkslöjds monter med det sista glaset vin och snackade en stund innan jag och Gino åkte till stationen och tog tåget hem. Kl 22.30 va vi tillbaka i Göteborg. Lite lulliga och trötta men nöjda.
 
Måste även visa denna bild som hängde på toaletten.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: