meandmyrestlesssoul.blogg.se

Alcazar

Kategori: Foto

I onsdags så fick jag vara med på Svenska Spels ombudsgala i Göteborg. Det va Maria som hade fixat jobb åt mig som fotograf. Jag va så sjukt nervös för jag är ju verkligen inget proffs och har aldrig gjort nåt sånt här jobb. Fixade en ersättare för mig på jobbet de 2 sista timmarna och mötte upp de andra på Clarion Post vid kl 17. Därifrån tog vi bussen till Liseberg där alla skulle få åka pariserhjulet.
 
 
Efter det sprang jag ner till Rondo där jag träffade Maria. Sen så va jag med och fotograferade när alla gäster anlände innan de skulle sätta sig ner till middagen. De hade en hörna där alla kunde ställa sig framför några svenska spel vepor, typ som på röda mattan. Tog lite provbilder på Maria först för att fixa inställningarna på kameran för att sedan inse att de inte alls funkande ändå ;) Men sedan kom jag på vad som funkade bäst.
 
 
Dessa killar, Cirkus Rock, va med under kvällen och bjöd på riktigt bra covermusik. Först akustiskt i entrén.
Sedan ett svenskt hip hop medley under middagen.
 
 
Sen va det middag. Förrätten tålde jag inte, oxfile till huvudrätt och underbar efterrätt!
 
Sedan va det dags för Alcazar. Då glömde jag helt bort att ta bilder på folk o koncentrerade mig helt på scenen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(Glittret hamnade pricis framför Andreas som en liten mustach på denna bild) 
 
 
 
Sen va det dags för killarna i Rock Circus igen. Denna gång som just ett rockband som sjöng covers. De va sminkade som clowner "inte för att se coola ut utan för att se bättre ut" som de själva påstod. Härligt drag blev det på dansgolvet i a f o jag va mitt i det o fotade. 
 
 
 
 
 
Sedan tackade Magnus (som va ansvarig för hela galan) för kvällen och alla begac sig över vägen för att äta nattamat på focusgrillen.
 
 
Kl 2 va jag hemma igen.
Jag va riktigt nöjd med kvällen och fick många bilder som jag kan lämna över till Magnus nästa vecka. Då får jag även veta vilken ersättning jag ska få för detta uppdrag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: