meandmyrestlesssoul.blogg.se

USA planering

Kategori: resa

Har suttit med google maps igen och drömmer mig bort. Vi tjejer har planerat en helg i slutet av november då vi ska sitta ner o brainstorma lite på vart vi vill åka. Men till dess måste vi alla fundera på lite idéer att lägga fram. Jag har alltid massa idéer på vart jag vill åka. Typ överallt!
Först pratade vi om att åka raktöver landet men kom fram till att det nog blir lite för många timmar i bil.
 
 
Både Mia och Emilie vill åka till Chocago och vi vill ju alla till DC eftersom det va där vi alla träffades för snart 10 år sen. Så det kom jag på denna rutt.DC, NewYork och sen hyra bil och köra upp längst kusten och in i Kanada. Dels för att bocka av lite nya stater men även för att bocka av ett nytt land. Sen vill jag gärna till Niagara fallen. Tror att en rutt liknande den här är mest rimlig. På 2 veckor skulle det i så fall bli ca 2 timmar om dagen att köra. Sen kör man ju lite mer vissa dagar o mindre andra dagar.
Sista alternativet är från Chicago och ner till Texas.
Detta efter att Mia fick reda på att hennes "barn" pluggar i Tennessee nu.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: