meandmyrestlesssoul.blogg.se

Berlin

Kategori: resa

Då va en liten snabbvisit till Berlin inbokad :)
 
 
Så skönt när jag fick mitt schema för november och kunde planera in en resa. Det betyder att jag klarar mitt resemål detta året oxå :)
Det blir en söndag kväll till tisdagkväll.
 
Mike från London har tagit ledigt så att han ska komma dit och möta mig för en 48 timmars upptäcksfärd. Vi är båda intresserade av att upptäcka nya saker, se nya områden och konst. Under mitt år i London gick vi ofta på långa promenader på platser vi inte hade sett och gick på muséer och utställningar så jag tror att vi kommer ha kul och få mycket gjort. Blir väl några besök på puben också.
Han har dock inte rest på väldigt länge då han är flygrädd och har haft dåligt med pengar. Men har nu bättre ställt ekonomiskt och vill ut i Europa. Han är dock osäker på hur man bokar flygbiljetter så vi får se om det verkligen blir av. Annars klara jag mig själv. 
 
Jag har redan skrivit en lång lista på vad jag vill se och göra.
 
Givetvis blir det alla turistgrejer.
Men har även fått tips om guidade turer i tunnlar under Berlin som jag är nyfiken på.
Och ett mysigt område som heter Hackescher Markt.
Fick även se att de har ett Primark :) Så max en timma får jag spendera därinne :)
 
Ser verkligen fram emot att komma iväg. En resa är något jag har längtat efter i över ett år. Nu har jag äntligen en fast inkomst i några månader så det gäller att passa på.

Kommentarer

  • Linn säger:

    Du måste gå till mauerpark på söndagen när ni kommer. De är gigantisk secondhand/ny design marknad. Så himla bra! Se till också att flanera i områdena där. Prenzlauerberg är fin fint! Området runt Zionekirche och odenbergatrasse är nice. Vill du ha andra tips... Skicka nått på fejjan! Har vart där en den och har kompisar där ;) kom också hem i söndags från Berlin ;)

    2014-10-24 | 21:48:36

Kommentera inlägget här: