meandmyrestlesssoul.blogg.se

pyssla och pynta och fixa och dona och greja

Kategori: inredning

Nu har jag haft 2 dagar ledigt och jag har fått massor gjort.
I går började jag dagen med att gå igenom alla bilder från hlegen. Det tog ett tag att redigera, lagga upp på fb, blogga och skicka bilder till Tessa.
Sedan åkte jag till Backaplan där jag hade lite ärenden. Gäller att samla ihop allt på en gång då man inte åker dit så ofta.
Började med att gå in på Chilli. Skulle inte ha nåt utan bara titta lite.
Hittade dessa lampfötter som de sålde ut för 29kr/st för att de hade en takkontakt ist för en vanlig väggkontakt.
Kunde inte bestämma mig vilken färg jag skulle köpa så köpte en av varje:
Mässing, krom och koppar.
 
Sedan traskade jag vidare och tog en titt på Lamphuset som även har en butik på Backaplan.
Efter det blev det Emmaus second hand. Letade efter en bok om Berlin men hittade 2 andra reseböcker ist.
 
Sedan blev det Rusta där jag hittade en pläd som jag tänkte att man kunde använda till min blivande sänggavel.
Sedan vidare till Jysk där jag köpte 2 handdukar och ett badlakan billigt och 2 nya kuddfodral.
På biltema köpte jag en arbetslampa och guldsprayfärg.
Och sista stoppet blev Blomsterlandet där jag köpte en ny växt till vardagsrummet och 2 växter till balkongen sen släpade jag med allt hem. Jag hade varit smart och tagit med mig en extra stor väska jag fick i ganska mycket i.
 
Det blev många fynd. Tror att jag gjorde av med max 600kr på allt detta.
 
Sen började jag pynta och städa och fixa och ordna. Det jag gillar alla mest.
 
Började med sovrummet. Nämnde för plutten häromdagen att jag ville göra en sänggavel och han hade då en spånskiva över som va rätt storlek. SÅ i tisdags kväll när jag kom hem stod den där o väntade på mig :)
Placerade in den innan jag åkte iväg på min shoppingrunda och funderade på vägen vad som skulle kunna passa.
När jag hittade den gråa, ulliga filten på Rusta fick jag en idé. Jag blev väldigt nöjd. Jag måste bara fixa nån vadd eller ett täcke att sätta bakom så att det bli mjukt och skönt att luta sig emot. 
 
Sedan gick jag över till vardagsrummet där jag hände upp min arbetslampa från Biltema.
Nu ska jag bara köpa en ny glödlampa där man ser glödtråden.
 
Här började jag bli trött. Så jag startade Let's be cops som alla säger ska vara så bra. Lite smårolig va den ju men jag blev rastlös och började pyssla efter ett tag.
Gjorde om en gammal bricka jag har köpt på loppis för längesen som aldrig blivit av tidigare.
Lite sprayfärg, lim och en bit ur alla mina kartböcker.
 
Sedan tog energin slut.
 
Idag börjagde jag med att åka ner till stan och Elgiganten. Lyckades ju få en spricka i displayen på vägen hem från Jkpg i söndags.
 
Att reparera den skulle ta 2-3 veckor. Eftersom det bara är 2 1/2 veckor kvar till jag ska åka till Berlin så vågar jag inte chansa så jag får plåstra om den lite och lämna in den vid ett senare tillfälle. Troligtvis efter nyår så med händer mycket i december man kanske vill ta kort på.
 
Efter det handlade jag mat på Willys. Hade fått ett erbjudande på gratis Ben & Jerrys så jag va bara tvungen att gå dit. Favoriten cookie dough :) Är sugen på att äta den nu men är lite kall så dte blir nog mer te ist.
Väl hemma blev det till att tvätta och städa.
Provade även att laga en ny maträtt som jag hittade recept på i en friskis tidning som blev ganska gott.
 
Sen har jag fortsatt att fixa och trixa och pynta och greja.
Ställde allt på bordet och började om. Det låste sig totalt. Fick inte till det ordentligt.
 
Till slut fick det bli så här. Målade krukan vit och sprayade flaskan guld. Dock är den inte färdig. Det va både regnigt, kallt och mörkt på balkongen så det gick inte så lätt att spraya.
Ska även köpa en stor glödlampa till denna lampfot.
 
Favvolampan fick hamna på en loppisspegel.
Pysslade till mig en marmorbricka av ett grytunderlägg och dekorplast.
 
Blev även lite marmor på min klocka som från början är röd och de senaste 5 åren varit svart.
 
Sen ikväll har jag målat en ljusstake till Henke och scrapbookat lite innan energin tog slut.
 
 
Nu blir det snart läggdags. Nöjd över allt jag har hunnit med dessa 2 lediga dagar.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: