meandmyrestlesssoul.blogg.se

En helg med familjen

Kategori:

VIlken helg det blev!
Jag och Henke tog bussen hem till Jönköping i fredags efter jobbet. Mamma kom och hämtade oss och sen blev det tacos som hon hade lagat till oss hungriga barn :)
Frågade lite försiktigt om det fanns godis till efterrätt. Självklart! Mamma vet hur hon skämmer bort sina barn i vuxen ålder :)
 
Vaknade tidigt på lördagmorgonen pga att snarkmaskinen Henrik Sundahl sov i samma rum.
Sen blev det ett besök hos mormor och morfar. Te och kexcheklad.
Efter det åkte vi till mosters museum och klappade katt och pratade om USA.
Winston är hennes nya katt och den va så mjuk och mysig.
 
Sen blev det en sväng förbi Linda och Magnus. Magnus va inte hemma men Linda bjöd på fika. Mer te och godis för mig :P
Innan vi åkte tillbaka till mamma så blev det ett stopp i Lockarp där Magnus mekade med bilen.
Göra sig fin och sedan tog vi bussen ner till Huskvarna där vi gick till Tessa och Hasse. Eftersom Hasse har fyllt 50 år så överraskade vi honom.
Först blev det bubbel och lite plockmat.
 
 
 
 
Här är 2 bilder som visar anledningen till att jag aldrig använder blixt. (Därav lite suddiga bilder)
 
 
Underbar bild på familjen!
 
 
Sen tog vi bussen in till Jönköping.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Där blev det bowlingdags:)
Hasses sköna stil:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter bowlingen gick vi till Anna Gretas där vi åt god tapas.
 
 
 
 
 
Sedan blev det en sväng till puben innan vi tog bussen tillbaka till Tessa och Hasse.
Där satt vi och halvsov nån timme innan vi tog taxi hem.
 
På söndagen gick jag fram till Järsnäs där vi hade lämnat en bil dagen innan.
Jag stannade till på kyrkogården där jag vet att vi har släktingar begravda.
Jag fick ett litet hugg i hjärtat och fällde en tår när jag såg Veras namn på gravstenen. Va inte beredd på att se hennes namn där. Hon va gift med min farfar och eftersom de bodde grannar med oss så va vi ofta där när vi växte upp. Hon va världens sötaste och raraste. 
Maria har jag fått mitt andranamn från.
 
Efter det blev det klippning hos Katarina. Höll på att somna då. Helt slut.
Sedan åkte jag till Kynholmen och tittade igenom mina lådor. 1 låda får åka till second hand och 3 lådor får följa med hem till mig. 1 låda med julsaker och 2 lådor med böcker.
Sedan full fart till hem till pappa där jag träffade Tessa. Vi åkte ner till sjön där jag tog lite bilder på Tessa som hon kan använda till lite tidnigsintervjuer.
 
Efter mat hos pappa och Helena åkte jag och Henke hem.
 
Helt slut efter helgen men så mycket vi hann med!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: