meandmyrestlesssoul.blogg.se

Eurovision song contest 2014

Kategori:

Igår tittade jag och Clara på Eurovision song contest. Vi gjorde först pizza och Clara hade med sig morotskaka som hon hade bakat och sedan blev det grönsaker med dip :)
Vi hade små röstkort där vi skulle gissa top 5. Vi va enade om vem som skulle vinna men sen va vi lite oeniga.
Jag trodde på Sanna även om jag är sjukt trött på den låten nu.
Sen så fattade man ju att det skulle gå bra för Österrike vilket jag inte hade nåt emot. En bra låt och ett statement.
Armenien hade jag en känsla för att den skulle gå ganska bra oxå. 
Grekland va dansant.
Danmark blev man ju bara så glad av. En liten Bruno Mars kopia.
Jag hade även med Nederländerna, Ukraina och Montenegro på min första lista innan jag va tvungen att komprimera den till 5 länder.
 
Så här blev resultatet:
1. Österrike
2. Nederländerna
3. Sverige
4. Armenien
5. Ungern
6. Ukraina
7. Ryssland
8. Norge
9. Danmark
10. Spanien
 
Clara och jag tippade rätt på 3 länder var i top 5.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: