meandmyrestlesssoul.blogg.se

Ändrade planer

Kategori:

Idag har jag kommit fram till en sak hos mig som jag gärna vill ändra på.
Vaknade ganska tidigt, gick upp och städade och fixade, plockade ner det sista i förrådet, rensade bland mina ramar och foton lite innan jag åt en god frukost.
Sen bestämde jag mig för att slipa mina byrålådor ute på balkongen så att det skulle va smidigt att måla dem när jag fick tid över.
Insåg då att jag lika bra kunde måla dem direkt men färgen va slut. Eftersom jag vill ha samma färg som på pigtittaren bestämde jag mig för att åka till Frölunda torg där ÖoB finns. Samtidigt tänkte jag lämna tillbaka lite kläder på Gina, tittar på Önska om jag kunde köpa nåt för mitt presentkort jag hittade när jag flyttade som är en julklapp från 2 år tillbaka och handla lite mat.
 
Tittade på Önska men kunde inte bestämma mig. Men hittade dessa 2 som det står emellan:
Ett kakfat och en kandelaber.
 
Gick sedan för att lämna tillbaka kläderna på Gina. Det gick inte för att det inte är "min" butik.
 
Vidare till ÖoB så fanns inte färgen där:(
Handlade på Hemköp (fick ångest för att spendera pengar) och tog spårvagnen till Marklandsgatan där jag skulle byta. Givetvis va det nåt fel på just 11:ans spårvagn som jag skulle ta så jag fick vänta i typ 20min.
När jag sen väl sitter på vagnen så känner jag att jag bara vill gråta. Varför detta??
 
Analyserade det hela och kom fram till att jag gillar inte när mina planer inte går som de ska:
-Jag hade planerat att bara åka en snabb runda och den blev utdragen.
-Jag planerade att måla när jag kom hem men eftersom färgen inte fanns blev det inget med det.
-Jag fick inte lämna tillbaka kläderna som planerat.
 
Dessa småsaker kan förstöra min dag helt och hållet. Och då kommer allt annat. Jag har dåligt med pengar, jag får inte jobba så mycket som jag vill, jag är singel, jag har inte så många vänner osv..
 
Så detta är något jag måste släppa!
 
Jag är inte ensam. Jag har vänner!
Visst, jag är singel men letar ju inte efter någon nu.
Jag har ett (2) jobb, jag måste bara vänta på lite fler tider!
 
Åkte sedan ner till stan för att lämna tillbaka kläderna i femmanhuset. Kollade även på ÖoB men de hade inte heller färgen. 
 
Väl hemma igen började jag istället på mitt London album och fick massor av ny energi!
Här är alla mina ca 1000kort jag har framkallat:
Organiserat kaos när jag pysslar:
Och kvar står byrålådorna på ett lakan, redo att målas:
 
Hittade lite grejer som jag tänkte skulle hamna på min önskelista:
En liten spegel till badrummet. Finns både på Lagerhaus och Dimoda. Har svårt att betsämma mig för svart eller silver.
 
 
 
Det finns även en klocka på Gina som jag vill ha. Denna fast i silver:
 

Kommentarer

  • Louise säger:

    Helt klart Silver!!! Mkt snyggare tyckte jag!!!

    2014-05-07 | 11:21:59
  • Sandra säger:

    Väldigt snygg klocka måste jag säga

    2018-05-21 | 10:52:36
    Bloggadress: http://xn--ln-utan-uc-15a.net/

Kommentera inlägget här: