meandmyrestlesssoul.blogg.se

Jobb och boende på 2 dagar

Kategori:

I måndags va jag inne och pratade med butikschefen som ska ha hand om den nya Gina tricot butiken i Göteborg. Hon berättade att det ska vara en flagship store så bara de bästa kan jobba där. Även om jag är bäst så har jag ingen erfarenet av Gina. Men hon tipsade om  deras vikariepool. Ringde butikschefen i en annan Gina butik och sa att jag skulle gå och prata med henne. Gjorde det och lämnade mitt CV.
 
I tisdags när jag va hemma igen mailade hon och bad mig komma på intervju i går.
Åkte till arbetsförmedlingen och efter mycket om o men och väntan så betalade de tågbiljetterna för en intervjuresa till Göteborg.
 
Så igår tog jag tåget till Gbg och gick på intervju vid 11.30. Kl 12 va vi klara och då hade jag fått jobb. Jag börjar mitt intro nästa torsdag i femmanhusets butik på Nordstan.
Jag ska jobba i deras vikariepool och får på så sätt jobba i alla butiker i Göteborg. Har jag tur gillar nån butik mig lite extra och vill anställa mig, allternativt att det blir en tjänst ledig.
Jag kan även få internutbildning till att bli visual merchandiser vilket är något jag verkligen vill!
Och ifall de tycker att jag har vad som behövs kan du utbilda mig till butikschef.
 
Idag kollade jag på Tommys (Malins pojkväns) lägenhet på Masthugget. En 2:a med underbar utsikt. Bara tack vare den så blev jag helt såld. Och den har balkong med kvällssol!
Tackade ja till den och flyttar nästa söndag :)
 
Kök med en läskig gasspis som Tommy nästan brände bort sina ögonbryn på när han skulle visa hur ugnen fungerar. Fönster med utsikt!
 Bordet får lämnar han kvar.
Vardagsrum med dörr ut till balkongen med utsikt! Soffan lämnar han.
Även skrivbordet och hyllorna lämnas kvar. Kommer bli en härlig pysselhörna!
Sovrummet va litet men en säng får i a f plats. Här lämnar han även 2 garderober och så finns en liten klädkammare. Här kan man skymta utsikten :)
 
Allt gick så snabbt att jag känner mig lite stressad nu.
 
Men jag är helnöjd!

Kommentarer

  • Amanda säger:

    hej! hur kan jag komma i kontakt med vikariepoolen för gina? :) tacksam flr svar! mvh Amanda

    Svar: Jag vet inte hur det är nu. Gå in till Gina på Fredsgatan och fråga butikschefen Therese så kan hon nog hjälpa dig.Mvh Rebecka
    None None

    2015-03-08 | 00:41:07

Kommentera inlägget här: